Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, maart 01, 2011

SP

Je hebt toch maar rare mensen in de wereld. Bijvoorbeeld scooterrijders die bij het rijden een helm opzetten maar dan niet het riempje vastgespen. Mocht je dan een ongeluk krijgen dan heb je niet alleen een kapotte helm maar ook een kapot hoofd; de helm vliegt namelijk gewoon weg door de vrijgekomen krachten.

Je hebt ook mensen die een auto hebben terwijl het maar vijf kilometer is naar hun werk. Misschien is er in hun omgeving geen of slecht openbaar vervoer, kunnen ze niet fietsen of willen ze gewoon niet in een bus zitten tussen allemaal 'gewone' mensen die gewoonweg te arm zijn om iets te bezitten dat ze helemaal niet nodig hebben.

Zoals een auto terwijl het zelfs goedkoper zou zijn om elke dag met de taxi te gaan.

Je hebt ook mensen die denken dat het verstandig is om PVV te stemmen bij de verkiezingen voor Provinciale Staten in Nederland, deze woensdag. Het is natuurlijk goed om te stemmen maar ik hoop dat mensen de tijd nemen om zelfstandig na te denken voordat ze een hokje rood kleuren.

De 50plusPartij klinkt natuurlijk heel sympathiek met hun wensen om alles voor alle ouderen gratis te maken (gratis openbaar vervoer, musea, een laptop met natuurlijk gratis internetverbinding) en wil uiteindelijk zelfs naar een dertiende maand voor gepensioneerden!! Maar laten we wel wezen: Jan Nagel en zijn kameraden hebben nog geen idee waar het geld voor de realisatie vandaan zou moeten komen.

Dat mensen nog VVD stemmen begrijp ik gewoon niet, eerlijk gezegd. Tekenend voor VVD-beleid was het filmpje waarin te zien is hoe Mark Rutte campagne voert: Op een markt kreeg hij een gratis bakje patat. Hij gaf toen één heel frietje aan een journalist en noemde dat 'delen'.

Typisch Mark: alleen als je iets gratis krijgt geef je er een beetje van weg. Anders hou je alles gewoon lekker voor jezelf. "Solidair zijn met anderen en écht eerlijk delen? Kom zeg: ik ben toch geen communist!?" Zou Mark erg populair zijn geweest op het schoolplein vroeger en zou hij een eventuele date ooit op een drankje trakteren uit eigen zak, dus dat drankje niet declareren of door de dame laten betalen? Ik betwijfel dat.

Er was een website waar je precies kon zien wat partijen in de jaren na een verkiezing hadden gedaan om hun beloftes uit campagnetijd waar te maken. Helaas kon ik het adres niet meer vinden (iemand?) maar ik weet nog wel dat met name twee partijen écht hun best deden om met concrete voorstellen en met hun stemgedrag hun verkiezingsbeloftes waar te maken. Dat waren de Partij voor de Dieren (en waar blijft eigenlijk de Partij voor de Kinderen?) en de SP.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Jane Russell

P.s. Ook benieuwd naar de inhoud van het Manifest 'Armoede werkt niet'? Volgens premier Rutte en zijn geblondeerde gedoogvriendje is het onzin dat mensen met een beperking worden..eh..beperkt in hun mogelijkheden en inkomsten. Maar oordeelt U zelf: http://www.armoedewerktniet.nl/manifest

11 opmerkingen:

  1. Ik weet niet hoe het afgelopen is met de verkiezingen en je vraagt je soms af ; Hoe is het mogelijk !
    Vandaag is het complimentedag ! Ik ben blij je te leren kennen Terrence , hopelijk mag deze blog vriendschap lang duren !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een beperking en mij beperken gaat NIEMAND LUKKEN

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik stem in ieder geval geen PVV, VVD of CDA morgen... En ja, ik woon meer dan 5 kilometer naar mijn werk en breng mijn vrouw ook nog naar haar werk, en vind auto rijden fantastisch... (maar dat laatste weet iedereen wel).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer, ik zou die site best wel eens willen zien dan.

    Ik ga zeker stemmen morgen!
    Twijfel nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ruben22:20

    Kabinet-Rutte = Criminele organisatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helaas zijn er een hoop mensen die niet logisch kunnen nadenken, maar ik hoop toch dat ze morgen als in het hokje staan een helder moment hebben. Helaas weet rechts het mooi te praten. En over Rutte gesproken. Zou dat de reden zijn dat hij nog vrijgezel is.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stemmen zou iedereen moeten doen. Zelf stem ik erg sociaal. VVD, CDA, en PVV zullen aan mij niets verdienen,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Succes met de verkiezingen, en moge de partij waarop JIJ stemt winnen, dat zal je blij maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En toch hou ik m,n hart vast. We zij er nog lang niet. De invloed van Blonde Geert zal heel groot zijn. Geef mij op dit moment maar Belgié

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem23:22

    http://ruttesrapport.rtlnieuws.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Op dit moment geloof ik dat we de beschaving een beetje hebben gered. Een heel klein beetje..

    Die beperkingen nemen hand over hand toe hoor, geloof me. Alles wat je niet meer mag, al die dingen waar je niet meer mee wordt geholpen.
    De belasting!!! Grrrrr...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!