Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, januari 28, 2011

Vuurwerk

Hij stond achter het raam op de zevende verdieping van een flat aan de rand van de stad.

Zij stond naast hem. Een fles whisky losjes in de hand die langs haar rechterzij omlaag hing.

Haar zus had de champagne en diverse andere dranken meegenomen naar de slaapkamer en zich daar ingesloten. Blijkbaar besluitend deze nacht in eenzaamheid door te brengen.

Een stem op TV vertelde de kijkers enthousiast dat het aftellen was begonnen.

Terwijl hij dacht aan wat hij had achtergelaten keek zij naar de toekomst.

Zij pakte zijn hand, keek hem niet aan en wachtte op het begin van het vuurwerk.

14 opmerkingen:

  1. je hebt het Terrence !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja vergeten weekend ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je schetst hier een hele situatie in een paar zinnen. Knap. Het laat veel ruimte voor de verbeelding: hoe is het zo gekomen en wat nu?

    Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ik denk?: oh ja, vrijdag. terrence. verhaaltje. fijn.....ik mag naar huis. Pc dicht, licht uit, deur op slot.

    Mooi geschreven weer. Jammer dat ik geen whisky drink, ik zou het bijna gaan doen om dit gevoel mee te nemen het weekend in.

    Goed weekend voor jou en je kinderen, groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. diLt vrhaal is een verademing na het ja woord van Jolande Sap aan Mark.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eerst elkaar even het beste toewensen toch! Kom op zeg, daarna maar kijken, en nog wat zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe zal die avond aflopen... misschien moet ik daar straks maar eens met een borrel in mijn handen over gaan dagdromen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja, daar komt mss wel vuurwerk van? :-))

    fijn weekend, terrebel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem01:43

    Dat wordt vuurwerk.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie woorden... liefdevol

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat er verder gebeurde ..........

    BeantwoordenVerwijderen
  12. *zucht*
    Dit vind ik nou persoonlijk zó mooi: in enkele zinnen weet jij een héél verhaal op te dissen en onze verbeelding bovendien flink aan het werk te zetten met het bedenken van hoe het nu verder zal gaan... dankjewel.
    Fijne zondag Terrebel!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!