Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, januari 02, 2011

Beschaving

Toen ik laatst op Twitter poste dat ik mijn laarzen aantrok en een muts opzette voordat ik de keuken inging om ontbijt te maken was dat geen grapje. Terwijl het buiten -8 was, was het in de keuken +2. Dankzij de isolatie. In een vorige winter was het min 4 in de keuken terwijl het buiten min 2 was...

Was zit ook in lavalampen. Die worden vrij heet, kunnen eenvoudig stuk en zijn daarom niet te vinden op kinderdagverblijven.

Binnenkort zijn daar ook geen mannen meer te vinden. Die durven er niet meer te werken, na de recente ontwikkelingen in ondermeer 't Hofnarretje.

Een bijzonder gering aantal pedo's kon zich niet beheersen en maakte het zo voor andere mannen bijna niet meer mogelijk om kinderen nog te knuffelen, te aaien of op schoot te nemen bij het voorlezen.

En was Mohammed een pedo toen hij een acht-jarig meisje trouwde en op haar 13e het huwelijk "consumeerde"? Was God zelf pedoseksueel aktief toen Hij de 13-jarige Maria bezwangerde?

Zelf heb ik ook gewerkt in de kinderopvang en ook toen verbaasde ik mij erover dat ik als man zijnde in principe op rapport ging als ik een kind een speels tikje op de kont gaf. Een vrouwelijke inval-collega liet zich door een jochie van acht de borsten betasten maar dat was heel normaal. Het kind deed namelijk niets anders dan de natuurlijke nieuwsgierigheid bevredigen.

Terwijl volgens mij niet alleen die nieuwsgierigheid werd bevredigd.

Het wordt helaas ten onrechte vergeten maar er zijn ook vrouwen die zich schuldig maken aan kindermisbruik.

In de publieke opinie zijn het uitsluitend homoseksuele pedo's die zich aan kinderen vergrijpen. Niet dus.

Verreweg de meeste pederasten weten zich -gelukkig- te beheersen. Zoals ook de meeste heteroseksuele mannen zich weten te beheersen en niet dagelijks dames van hun fiets trekken en de bosjes in sleuren.

En veel hetero-dames zullen zich misschien verlustigen aan de billen van de 23-jarige glazenwasser maar kunnen toch het fatsoen opbrengen hem niet in de kont te knijpen en seksueel getinte opmerkingen te plaatsen.

Dat heet nou beschaving.

Wij gedragen ons het hele jaar erg netjes en zich te buiten gaan aan alcohol drinken en dingen opblazen doen sommigen éénmaal per jaar. Hier ziet U mijn zoon met een zogeheten Romeinse Kaars. De foto is gemaakt door vriend Erwin.


12 opmerkingen:

  1. Mijn vader was hoofd van een school (zoals dat zo mooi heette) en hij zei altijd: ik kan geen kind troosten, op schoot nemen of een knuffel geven want dan kunnen ouders zeggen dat ik iets verkeerds doe. Onbegrijpelijk vond ik dat als kind, mijn lieve vader die tot zijn pensioen kinderen onderwees, pleegkinderen in huis nam en altijd kinderen onder zijn hoede nam (qua rekenen, taal en normen en waarden) die niet fysiek mocht troosten?? Een hele beroepsgroep wordt beledigd terwijl er maar 1 mafkees is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is triest dat een enkeling het zo verpest voor een grote groep. Het is nog veel triester voor de kinderen die misbruikt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zal nooit nalaten een kind te troosten als hij daarvoor naar mij toekomt.
    toegeven aan zo'n massahysterie is al even erg als deze hysterie zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ollioe zal het niet laten een kind te knuffelen , die hij kent natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Badmeesters zijn tegenwoordig ook steeds vaker badjuffrouwen... En straks vind je ook geen voetbal trainers meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vraag weleens aan mijn kleine prinses van wie die billetjes zijn. En dan knijp ik er zachtjes in..... Ben ik nu normaal? ;-)

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. beschaving???

    laat me niet lachen!

    we zijn primitiever dan ooit?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je moet altijd zorgen geen andere mensen tot last te zijn.
    Ook mijn werk kan gevaarlijk zijn, mensen kunnen je zomaar van van alles beschuldigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je stukje zette me wel even aan het denken. Recentelijk had ik nog een gesprek met vrienden over pedo's. In Almere heeft er een man onlangs een 7-jarig meisje verkracht. Ik ben dan heel resoluut: z'n zaakje eraf en levenslange gevangenisstraf.
    Vroeger was alles anders, mensen gingen eerder dood en moesten dus vroeger met alles beginnen ook met seks. Maar toch... ja er bestaat niet echt een "vanaf" leeftijd, net zoals er geen leeftijd bestaat voor: "het niet meer doen omdat je te oud zou zijn". Dit is echt zo'n onderwerp van tien mensen, tien verschillende meningen.
    Dankjewel voor je leuke bericht op m'n nieuwe kast, je bent de 1e die het zag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In Amerika kun je de bak in als je buren je aangeven als je je eigen kind iets te lang op schoot hebt.
    Maar of we in een echte beschaving leven vraag ik me af. We houden ons allemaal in, mar het is een tijdbom.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een kind dat niet meer geknuffeld wordt is een eenzaam, verweesd kind. Imo gaan we te ver in het zogenaamd vermijden van pedofilie, of zie ik dat verkeerd?
    Lieve Terrebel, bedankt voor je woorden van steun, je commentaar bracht een lichtje in ons verdriet.
    Maar ik vergat bijna jou een fijn, nieuw jaar toe te wensen. Met deze dus: een jaar waarin al je dromen uit zullen komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helaas is het zo. Als ik een onschuldig badje op de blog wil zetten zorg ik er automatisch voor dat er geen blote delen te zien zijn. Mensen zouden aanstoot kunnen geven daaraan of gekken zouden de foto's weleens kunnen misbruiken. Terwijl het gaat om compleet onschuldige dingen. Zo is het ook verdomd moeilijker geworden voor mannen. Ik betrap er mezelf ook soms op!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!