Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, april 27, 2010

Rob Oudkerk

Toen ik vanmiddag thuiskwam trof ik mijn zoon en een vriend van hem aan. Samen speelden zij een spel op de Wii. Terwijl de heren zich vermaakten met het neerschieten van allerhande geteisem verwijderde ik een paar kilo papier uit diverse lades en kasten. U kent dat wel: Het contract van een mobiele telefoonaanbieder dat al een jaar geleden verlopen is, de gebruiksaanwijzing van een wekker die onze brand van twee jaar terug niet overleefd had, bankafschriften van meer dan vijf jaar terug...wat moet je eigenlijk met die zooi?

De heren wisten vanmiddag wel raad met de tosti die ik ze bereidde en de gast was zo netjes om zijn leeggegeten bord op het keukenaanrecht te deponeren. Heel goed!

Dat is ook de LED-lamp die ik onlangs aanschafte ter vervanging van een gloeilamp.

Thomas Alva Edison is bekend van ondermeer de gloeilamp maar over zijn duizenden mislukte uitvindingen is vrijwel niets terug te vinden. Heeft hij daarom gefaald? Hij zelf zag dat anders:"Ik heb niet gefaald, maar alleen maar 10.000 manieren gevonden waarop iets niet werkt."

Helaas kennen veel mensen het gevoel te hebben gefaald. Maar wanneer heb je nu eigenlijk gefaald? Als je Sven Kramer maar niet kunt verslaan bij het langebaanschaatsen op de 5 kilometer? Als jouw directe collega sneller kan typen dan jij? Als de baas weigert jou te promoveren omdat je geen vrouw bent? Als het je maar niet lukt om een bepaald accoord tijdens gitaarles goed onder de knie te krijgen?

Natuurlijk niet. Je hebt pas gefaald op het moment dat je dat zelf gelooft.

Rob Oudkerk, voormalig kamerlid en hoerenloper, gelooft niet in het verleden van mensen maar in hun heden en toekomst. Zegt-ie. Hij vindt dat iemands verleden nooit tegen hem of haar mag worden gebruikt. Dat zegt-ie vanwege zijn verleden als bezoeker van niet-officiële prostituees terwijl hij getrouwd was. En als iemand die het hele verhaal opbiechtte aan een notoire roddeltante die hem beloofde het niet door te vertellen...

Rob Oudkerk wil misschien de nieuwe burgemeester van Amsterdam worden en vindt het gemeen dat die paar jaartjes en foutjes uit zijn verleden nog steeds tegen hem gebruikt worden.

Toch zal ook Rob Oudkerk zijn bedenkingen hebben als op gegeven moment de bekende pedo Peter R. de Vries Koos H. vrijkomt en een baan krijgt aangeboden als leider van een scouting-groep. Waar het eigenlijk op neerkomt is dat het verleden van Rob Oudkerk niet tegen Rob Oudkerk mag worden gebruikt. Voor andere mensen gelden andere voorwaarden. Volgens Rob Oudkerk.

11 opmerkingen:

  1. Rob mag het van mij zo worden. Das tenminste een echte vent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oudkerk heeft passie voor zijn werk. Zijn hoerenbezoek doet daar niets aan af. Sterker nog: het maakt hem tot een politicicus die weet wat er speelt in de samenleving. Lees ook: http://daflipside.wordpress.com/2010/04/26/oudkerk-aan-de-amstel-2/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wat denk jij?? Zou hij een goede burgemeester zijn??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben nog steeds aan het herstellen van het feit dat ik echt geloofde dat ik gefaald heb in dit leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik faal nooit, en heb dat ook nooit gedaan. Iemand die mij een faalgevoel aanpraat weet niet waar hij/zij aan begint. :-)

    En Rob heeft groot gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tsja, ieder huisje heeft zijn kruisje, dat van hem is alleen wat zwaarder

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een extra applaus voor de gast. Waar zie je dat nog tegenwoordig.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je zegt het in het begin zelf al, zaken die niet ter zake doen mieter je weg.
    Oude afschriften en zo.
    En zo moet dat ook met de verledens van mensen, als de straf geweest is moet het ook klaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem23:07

    En dan zegt hij tegen alle amsterdammers 'En hoe voelen wij ons vandaag?'
    Ik vind hem gewoon niet bij de stad passen om je de waarheid te zeggen! (over waarheid gesproken=>grijns)
    groetje Silly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. iedereen gelijk voor de wet!

    behalve ..

    als het mij betreft??

    nuja, da's ook een overtuiging, natuurlijk.

    een mens faalt niet!
    een mens is geboren om te slagen! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem17:01

    hier ook een en ander weggegooit, maar als het eenmaal weg is dan blijk ik het toch nog nodig te hebben. :(

    Wij ook een led lamp tegen de tijd dat ie goed en wel brand zijn wij al weer vertrokken uit de badkamer.

    ctje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!