Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, oktober 04, 2009

Aktie

Vandaag is m'n oudste dochter 9 jaren jong geworden! Gefeliciteerd Eva! We houden van je...;-)

Natuurlijk houd ik van al m'n kinderen en zo ook van m'n zoon. Zijn mentor en ik mochten de jongeman gisteren ophalen van het adres waar hij zijn eerste schoolfeest van dit jaar had. Een stel ouders was zo vriendelijk hun huis open te stellen voor de hele klas, inclusief hulpmentoren en de klasse-mentor, tevens docent wiskunde.

Bijzonder innemende jongelui met dito ouders troffen buurman Vincent en ik aan. Ja, ik durf gerust te stellen dat geen van de leden van deze "nieuwe elite" zich zal ontpoppen tot terrorist.

Laatst was er weer een "terrorist" opgepakt die vermoedelijk een bomaanslag beraamde. Ik blijf dat toch vreemd vinden. Hoe kun je bijvoorbeeld een bankovervaller pakken voordat-ie een bank heeft overvallen of een moordenaar voordat er een moord is gepleegd? Zo kunnen vrouwen (godzijdank!) ook geen alimentatie eisen van een toekomstig vader voordat conceptie heeft plaatsgevonden.
Onzin dus! Er is pas sprake van terrorisme na een geslaagde terroristische actie, namelijk het gebruik van geweld ten einde angst te zaaien en daarmee de (lokale) maatschappij (tijdelijk) te ontwrichten. Hmmm...daarover nadenkend: Dat is precies wat George Junior maar al te graag deed...;-)

Anyways: Een terrorist is geen terrorist voordat de bom "Boem!" heeft gedaan zoals een vader geen vader is voordat het kind in kwestie de baarmoeder heeft verlaten en een journalist is geen journalist voordat-ie een stuk heeft geschreven dat is gebaseerd op intensief zelfverricht onderzoek; het kopieëren en plakken van ANP-persberichten telt dus NIET als journalistiek.

Je hoeft geen intensief onderzoek te verrichten om te bedenken dat Buma/Stemra dom bezig is. Het geld dat deze organisatie binnenhaalt met het aanpakken van webloggers kom namelijk NIET ten goede aan de betreffende artiesten. Hoe vaak men dat ook beweert. Vandaar dat ook ik mee doe aan deze aktie (Engels):

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!