Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, juli 11, 2009

Vakantie

Ooit wilde ik als boekhouder m'n collega spreken van een ander bedrijf. Daartoe belde ik met hen en vroeg de telefoniste mij door te verbinden. Eerst nam zij al op met "Frontofficedesk" om daarna mijn vraag te beantwoorden met "wij hebben geen boekhouder". Vervolgens zei ik:"De crediteurenadministratie dan?"-"Hebben we ook niet. Maar wat is Uw vraag?" Ik vertelde haar dat ik een vraag had over een openstaande rekening waarna zij duidelijk opgelucht antwoordde:"O, dan verbind ik U door met onze Finance Controller."

Leuker kunnen ze't niet maken maar wel ingewikkelder. Zo heet een secretaresse tegenwoordig ondermeer "Office Manager" en "Management Assistent".

U begrijpt: Ik ben groot voorstander van het Engelse KISS-principe. Dat staat voor "Keep It Simple Stupid!"

Dat principe mag de overheid ook wel eens toepassen. Neem bijvoorbeeld de website Mijnoverheid.nl. Volkomen onoverzichtelijk en bovendien werken diverse modules gewoonweg niet. Niet vreemd dat uit onderzoek blijkt dat er veel minder mensen dan gepland gebruik maken van deze "service" die eenieder met een BurgerServiceNummer in de gelegenheid moet stellen om van verschillende diensten gebruik te maken.

Zo kan men -vooralsnog alleen theoretisch gesproken- via deze site zien wanneer de eerstvolgende WW-uitkering wordt gestort of een uittreksel uit het bevolkingsregister opvragen. Prima idee hoor maar dan moet-ie't wél doen. Zoals een wijs man ooit zei: In theorie komt de praktijk altijd overeen met de theorie maar helaas wijst de praktijk meestal anders uit. Of anders zoals m'n zoon en ik laatst bedachten:"Daar is over nagedacht. Maar niet goed."

Zo zou meer concurrentie theoretisch moeten lijden tot lagere consumentenprijzen maar als de verschillende aanbieders prijsafspraken maken houdt dat al snel op. Toen Lego nog als enige bouwblokjes mocht produceren waren kindertjes blij terwijl zij zeer ontevreden zijn met de Taiwanese nep-blokjes die tegenwoordig legaal verkocht mogen worden. En een "cocosreep" smaakt toch echt anders dan de echte Bounty. En alleen Coca Cola is echte cola.

Alleen Kikker is de echte Kikker. Deze kindervriend die ooit is bedacht door Max Velthuis laat je op het toneel toch ook niet spelen door bijvoorbeeld Pino van Sesamstraat? Zo zal Sneeuwwitje ook nooit gespeeld kunnen worden door een oudere dame die duidelijk van de Antillen afkomstig is, hoe goed zij ook kan acteren. Daarom is discriminatie ook helemaal niet zo erg. Het hoeft ook helegaar geen negatieve lading te hebben om onderscheid te maken. Mensen (en cocosrepen) zijn nu eenmaal niet allemaal gelijk.

Zo zijn er mensen in Nederland die erover klagen dat ze tegenwoordig nog "maar" twee keer per jaar op vakantie kunnen terwijl anderzijds miljarden mensen nog nooit op vakantie zijn geweest. Wij maken dit jaar gratis gebruik van een vakantiehuisje in de Ardennen en hoeven alleen de treinreis te betalen.

Jammer dat we niet een paar honderd euro meer te besteden hebben want dan hadden we naar Mexico gekund. De reis erheen én de hotelovernachtingen zijn nu lekker goedkoop, dankzij de Mexicaanse griep. Bovendien is de kans om daaraan te sterven kleiner dan de kans om om te komen bij een vliegtuigongeluk onderweg erheen.

Hoe dan ook: Wij zijn op vakantie!

De link van de dag is die naar de webstek van Simon Vinkenoog met wie het -naar verluidt- momenteel niet zo goed gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!