Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juli 21, 2009

Geweest

Misschien moet ik even wat uitleggen over m'n stukje van gisteren. Dat was namelijk niet meer dan een stukje ongeredigeerde tekst voor een boek dat ik aan het schrijven ben. Natuurlijk zit in elk boek een persoonlijk stukje van de auteur en zo ook bij mij. Maar toch: het was maar een verhaaltje.

Nu niet meteen gaan protesteren en (op een slipje na) naakt voor de TV-camera's rond gaan rennen omdat U vindt dat webloggers het duidelijk moeten maken wanneer iets verzonnen is en wanneer niet. Anders eindigt U nog in het gevang. Zoals Peter Janssen, de "Vegan Streaker" wellicht overkomt wanneer hij daadwerkelijk wordt veroordeeld voor het beramen van een aanslag op de Koningin.

De sukkel verwarde jongeman heeft zich eerder laten afbluffen door Paul de Leeuw en had al eens tientallen nertsen én kippen bijkans persoonlijk vermoord door de eerstgenoemde groep dieren te "bevrijden" uit een fokkerij.

Een beetje opkomen voor dierenrechten is natuurlijk prima maar overdrijven is ook een vak. En Peter Janssen beheerst dat uitstekend.

Ook uitstekend vond ik onze bioscoopervaring van zaterdag. Met zoon- en dochterlief was ik naar Ice Age 3 in 3D. Een bijzonder vermakelijke rolprent over vriendschap, trouw en verschillende vormen van liefde. Het 3D-brilletje leverden wij na afloop in bij een jongeman die ik nog bleek te kennen als opbolling onder zijn moeder's jurk. Met haar zat ik ooit in een heus dichterscollectief. Dat zal toch al gauw zo'n 20 jaar geleden zijn geweest.

Vraag van de dag: Ooit op een vergadering geweest waar "Iemand nog wat koffie?" niet de enige zinnige opmerking is?

Link van de dag is naar een petitie tegen het weren van homosexuelen uit het Amerikaanse leger. De Amerikaanse overheid komt al troepen tekort en om dan ook nog'ns 1 op de 20 bereidwilligen te weigeren is eenvoudigweg dom.


Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Ria Brieffies en Frank McCourt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!