Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, mei 21, 2009

Werken

Soms snap ik die Israëliërs niet. Dan verstook je voor miljoenen aan raketten en raakt er welgeteld één hele Palestijnse vrouw gewond! Is het dan niet veel makkelijk om een mannetje door die "geheime" tunnels te sturen met een goed mes en die persoon een paar mensen overhoop te laten steken? Lijkt mij veel goedkoper en vooral efficiënter. Bovendien een goede oefening voor wanneer Obama straks de Amerikaanse geldkraan voor Israëlische oorlogsbeoefening dichtdraait. 

Het Joodse volk claimt al heel lang dat het stukje woestijn waar zij wonen aan hen beloofd is door God. Nou, als ik het bijbelstukje nalees haal ik er uit dat God bedoelde dat het gaat om een vrij groot gebied waar meerdere volkeren kunnen samenwonen. Nergens begrijp ik eruit dat je mensen die er al woonden met geweld van het terrein moet jagen.

Helaas zijn de burgers van beide gebieden al eeuwenlang gewend om elkaar het leven zuur te maken en dat verander je niet zomaar eventjes. Zelfs niet als je Obama heet.

Oude gewoontes slijten langzaam maar moeten toch soms plaatsmaken voor nieuwe gebruiken. Neem nu het verdwijnen van de traditionele media en een zekere geblondeerde politicus die wil dat de overheid veel geld steekt in het behoud van het stukje Nederlandse cultuur dat "krant" heet. Zullen we ook meteen maar weer het turfsteken in ere herstellen en iedere Nederlander verplichten weer op klompen te gaan lopen en in de mijnen te gaan werken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!