Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, mei 31, 2009

Aanvoelen

Wereldwijd sterven er jaarlijks een miljoen mensen aan malaria. Vreemd genoeg worden er geen grensoverschrijdende topoverleggen gepleegd om de malariamug een halt toe te roepen. Waarom eigenlijk niet? Misschien omdat die ziekte vooral Afrikaanse landen betreft en "het Westen" buitenschot blijft? Want vreemd genoeg komen de wereldleiders wél bij elkaar als er een tiental mensen is gestorven aan een nieuwe variant van de griep. Maar ja, dan gaat het om Amerikanen, Canadezen en een paar Engelsen...

Op het feestje gisteravond waren veel bezoekers en zelfs een paar artiesten uit diezelfde landen. Het was een bijzonder leuk feestje en ik heb mogen dansen met diverse mooie vrouwen. Kom ik later een bekende tegen, zegt-ie "Leuke moeder heb ik hè?". Had ik dus blijkbaar met de moeder van een 20-jarige bekende jongeman staan dansen!

Er is trouwens hoop voor die leeftijdscategorie. Een vriend van hem die er ook was vertelde mij dat hij onlangs "A Hitchhikers guide to the Galaxy" had gelezen en het fanatastisch vond. Let wel: hij had niet de video gezien maar het boek gelezen! Aan de andere kant: een jongeman van rond de 30 verbaasde mij met zijn antwoord op mijn vraag:"Ken je Bing Crosby?". Dat antwoord luidde:"Wat is dat?"

Datzelfde vraag ik mij ook wel eens af als ik zo'n opgepompt sportschooltype tegenkom. Let wel: niets mis met naar de sportschool gaan. Wie wil fietsen zonder vooruit te komen en daar geld voor over heeft mag dat natuurlijk lekker zelf weten maar wat mij betreft gaat het er om dat je lekker in je vel zit. Als dat zo is maakt het niet uit hoe strak het zit.

Natuurlijk is het wel zo fijn om een beetje fit te zijn en ken ik zelfs mensen die zo fit zijn dat zij de energie kunnen opbrengen om drie keer per week naar de sportschool te gaan! Zelf denk ik dat die energie ook voor andere zaken gebruikt kan worden. Het onderhouden van een relatie bijvoorbeeld. 

Te snel maken mensen zich ervanaf met "We hebben het er niet meer over". Dan neem je elkaar én jezelf in de maling. Bij een volgende woordenwisseling komen ook de huidige ergernissen weer terug, vaak in opgeblazen proporties. Zonde. Daarom kan het veel handiger zijn om de irritaties gewoon uit te spreken en ze te verwerken. En nee, dat hoeft niet met ruzie gepaard te gaan maar gewoon de zaken benoemen kan al veel schelen. Alles beter dan ervan uit te gaan dat de ander jou wel zal "aanvoelen".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!