Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, april 25, 2009

Strakjes

Stelt U zich voor: Een getrouwd stel zit op de bank en het volgende gesprek ontvouwt zich:"Schat, ik wil een nieuwe auto"-"Ik niet. Maar weet je wat? Jij betaalt de dealer een hoop geld en dan spreken wij met hem af dat wij misschien over een paar jaar een proefrit gaan maken"-"Dat is een goed idee!" Die sketch bedacht ik naar aanleiding van het compromis dat is gesloten in het kader van de mogelijke aanschaf van de F35-lightning II bommenwerper, voorheen JSF. Jaren terug stond nog in het NRC:"Kabinet koopt Joint.......Strike Fighter". Nou, niet dus. Maar misschien ook wel. Ooit. Niet alleen politici zijn kort van memorie maar ook "gewone" mensen hebben daar wel eens last van: 

Het geheugen is weinig meer dan een manier van ons lichaam om te voorkomen dat we gek worden. En gelukkig maar dat onze fantasie ons zo'n fraai geheugen geeft. Anders zouden we gek worden. 

Dit weblog dient dan ook deels als geheugensteuntje voor mij en daarom schrijf ik ondermeer het volgende:

Eergisteren naar Pilates, de homeopate en naar gitaarles terwijl ik de avond ervoor al had zitten jammen met een buurvrouw. Gisteren in de ochtend naar vriend Pieter en in de avond naar Hilversum voor de voorstelling Rocky 3.

"The star's tennis balls" van Stephen Fry is boek nummer 8 van dit jaar en is een beklemmend verhaal over haat en verraad. Het begint wat traag maar na een paar hoofdstukken wil je het boek niet meer wegleggen. Het ging zelf mee naar het toilet en op de trein.

Gisteren was ik met de trein naar Hilversum waar Theatergroep De Fusie in Theater Achterom een gave voorstelling weggaf. Voor morgen is daar een extra voorstelling ingelast vanwege groot succes! Ik was daar met mede-clubgenoten van de Rocky Horror fanclub Nederland en wat aanhang. Het was een bijzonder gezellige avond en zelfs de NS werkte mee door de betreffende treinen op tijd te laten rijden. Was zelfs zo mooi op tijd dat ik nog twee minuten had om de laatste tram te halen en op tijd thuis te zijn.

Vanmorgen samen met m'n zoon de zusjes Eva en Dayna opgehaald en een heerlijke middag beleefd in het Vondelpark waarbij ook nog zomerkamp-collega Romy en een vriend van haar meededen met een spelletje lummelen. We hebben ook liggen lezen en zelfs Twister gespeeld. Ook genoten van de heerlijke broodjes van de favoriete bakkerij van de meiden. Waaronder zelfgebakken pistoletjes die zo lekker waren dat zij geen beleg nodig hadden.

Zij liggen nu met z'n drietjes in de grote hangmat in de slaapkamer en strakjes gaan we eerst oma bellen en dan kijken naar Mooi! Weer de Leeuw waarin een klein rolletje is weggelegd voor ondergetekende. De opnames waren erg gezellig en goed geslaagd afgelopen woensdag en ik ben benieuwd hoe het er op TV uitziet strakjes. 

De vraag van vandaag luidt: Welke cowboy riep als eerste "YIHAA!" en waarom in 's hemelsnaam?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!