Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, april 04, 2009

Naam

Kwam vanmorgen half elf m'n bed uit, had een uitgebreid ontbijt met m'n zoon en keken samen een aflevering Star Trek. Daarna naar de Xenos voor een zeeteefje theezeefje, naar Marañon voor een hangmat en naar Eichholtz voor een pakje Jell-O. Een heerlijke dag dus, zonder ergernissen.

25 Mensen per jaar ergeren zich aan mijn gedrag volgens deze "Hoe a-sociaal bent U?"-test. Dat moeten er veel meer zijn. Bijvoorbeeld fietsers die ik vertel dat zij niet op de stoep moeten fietsen; automobilisten dat zij niet op de stoep moeten parkeren "Nee, ook niet heel eventjes"; politie-agenten die ik vertel dat zij niet met hun motor op de trambaan mogen rijden tenzij ze in achtervolging zijn; politie-ruiters die ik vertel dat de wet hen verplicht de paardestront op te (laten) ruimen; mensen in de rij bij de supermarkt-kassa die ik op luide toon vertel dat ik het "helemaal niet erg" vind dat zij voordringen en het prima begrijp dat zij heel belangrijk zijn en daarom meer rechten hebben dan anderen...etcetera, etcetera...Dat zijn er echt wel meer dan 25. Dan nog niet meegerekend al die jongelui van wie ik de tas oppak in de tram, die op hun schoot deponeer en vervolgens op de vrijgekomen plek ga zitten. En dan al die mensen die ik vertel dat zij zojuist een snoep-papiertje zijn verloren maar dat "daar" gelukkig een prullebak staat...;-)

(Het is bijna een dagtaak, dus mensen: behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden en wanneer je je ergens aan ergert doe dat zelf dan gewoon niet. Zo simpel kan het zijn.)

Over ergeren gesproken: de laatste tijd word ik weer regelmatig op m'n vaste nummer gebeld door iemand die zijn/haar eigen nummer heeft afgeschermd. Op het moment dat ik opneem wordt er neergelegd. Het gebeurt ongeveer twee à drie keer per dag en blijkbaar gaat het om iemand die van uitslapen houdt want het eerste telefoontje is zelden voor tien uur 's ochtends. "Een vervelende ex misschien?" denkt U. Uitgesloten. Ik sta namelijk op vrij goede voet met al m'n exen. Van enkelen weet ik zelfs nog de naam!

De link van vandaag is speciaal voor Lego-liefhebbers die na jaren graag dat ene brandweerkazerne'tje of zo weer in elkaar willen zetten maar de originele bouwtekening niet meer kunnen vinden.

Speciale aandacht vandaag voor het weblog "Synchroniciteit" van nieuwe lezeres dezes, Angelique.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!