Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, maart 31, 2009

Werken

Omdat we het voorlopig laatste kijkschijfje van Mork & Mindy hadden afgespeeld gingen wij vandaag over op het derde seizoen van Red Dwarf. Voor wie daar niet mee bekend is: dat is een komedie-serie over een ruimtevaartuig waarvan een deel van de bemanning een miljoen jaar in de toekomst bijkomt uit een soort winterslaap. Eén van hen is geëvolueerd uit de scheepskat. Erg geestig. Vinden m'n zoon en ik.

De politie vindt dat de Afganistan-top vandaag goed is verlopen. Er vonden geen noemenswaardige incidenten plaats. Natuurlijk stond vantevoren het hele draaiboek al vast. Zo was al lang bekend dat een Amerikaans ambtenaar Hillary Clinton had verteld om deze ontmoeting voor te stellen en stond ook de uitslag al vast. Volgens sommigen stond zelfs al vast welke veiligheidsmaatregelen moesten worden getroffen. Of zou het gewoon toeval zijn dat vrijwel exact dezelfde verkeers-situatie bestaat rond de plaats van de top als in Amsterdam-Zuidoost? Daar waar ondermeer Ikea en de Mediamarkt zijn gevestigd. Misschien kon de Amsterdamse burgervader Job Cohen niet vertellen hoe de vork in de steel zat en toegeven dat het om een oefening ging. Zou hij dat doen dan konden de benadeelde winkeliers en burgers een flinke schadeclaim indienen. Maar met een "dreiging van terrorisme" zou er sprake zijn van overmacht en heeft hij hooguit overhaast gehandeld maar uitsluitend in het belang van de onschuldige burger. Dit is natuurlijk maar een theorie. Maar hij klinkt wel leuk, niet? Zeker voor hen die in complotten geloven.

Waar ik in elk geval in geloof is dat het niet veel kost om een beetje plezier te hebben in het leven. Zo deelde ik vandaag een terrasbezoek met een vriendin en had ik op verschillende tijdstippen verschillende buren op visite. Ook is de stapel strijkgoed (van twee volle trommels!) weggewerkt en heb ik een paar uurtjes kunnen werken.

De link van vandaag helpt U snel en eenvoudig aan een zogeheten Gravatar (Globally recognized Avatar). U weet wel: zo'n klein foto'tje dat bij commentaren wordt getoond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!