Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, maart 16, 2009

Plakken

Het Dieren Bevrijdings Front heeft om een punt te maken een aantal nertsen vermoord. Zij vernielden het hek van een nertsen-fokkerij in Stavenisse en "bevrijdden" 2500 diertjes die vervolgens wegrenden. De meesten werden weer gevangen maar sommigen werden geplet door langsrijdende auto's. Hebben die mensen nu écht een IQ dat lager is dan dat van de voorganger van Barack Obama? Gaan ze nu ook huizen in om parkietjes, goudvissen en cavia's te "bevrijden"?  Wat te denken van poedels die zielig ergens op drie-hoog worden gehouden en niet naar buiten kunnen wanneer ze dat willen? Katten die niet vrij zijn om bguiten gezellig muisjes te vangen? Arme muisjes die worden opgegeten door mensen die hun katten geen fatsoenlijk voedsel voorzetten? Arme forellen in forellenkwekerijen en arme Polen in kassen en op bouwterreinen? Wat te denken van de verschrikkelijke moord op tienduizenden ééndagskuikentjes -elke dag weer!- zodat "dierenliefhebbers" hun poesje weer eens fijn kunnen verwennen? Hebben die geen recht op een fatsoenlijk leven? Denk toch even na, dieren-"beschermers": Het vertonen van crimineel gedrag zal het leven van arme beesten écht niet verbeteren. Hoewel: ga eigenlijk ook maar lekker door met jullie domme akties want de maatschappij zal er bij gebaat zijn als jullie achter slot en grendel komen te zitten. Alvast bedankt.

Vanmorgen wilde ik even mijn telefoonrekening bekijken. Dat kan tegenwoordig online, wil het verhaal en dus opende ik mijn browser en surfde naar http://www.kpn.nl Toen ik probeerde in te loggen werd mij medegedeeld dat inloggen uitsluitend mogelijk is voor gebruikers van Internet Explorer en gebruikers van sommige Firefox-versies. Goed, IE opgestart en het inloggen lukte zowaar! Echter, "Rekening online" was nergens te ontdekken. Wel was er een zoekvenster waar je een term in kan typen waarover dan meer informatie verschijnt. Prima. Krijg vervolgens de prachtige mededeling:"Log in op Mijn KPN en kijk onder "inzien" bij "Rekening Online". Leuk. "Rekening online" staat nergens op die site. 

Niet voor maar ook niet na het inloggen. Zelfs niet als ik de zelfbedachte link https://www.kpn.com/inloggen.htm gebruik wat mij een paar keer klikken bespaart. Ik besluit een klacht in te dienen via de link "Klacht indienen" en krijg keurig de mededeling "Sorry, deze pagina bestaat niet." Bij de meestgestelde vragen staat mijn vraag niet want blijkbaar willen de meeste klanten niet weten hoe zij gebruik kunnen maken van "Mijn KPN" dus dan maar klikken op de link "Contactformulier". U raadt het al:"Sorry, maar deze pagina is niet beschikbaar." Uit pure ellende laat ik mijn zoon (mijn stem komt en gaat) de helpdesk bellen:"U kunt inloggen via de rechtstreekse link http://csc.maranello.planet.nl/csc/login.aspx en kan dan Uw gegevens inzien." Ik vraag waarom dat niet mogelijk is via KPN.com of KPN.nl of via "Mijn KPN" en de man zegt doodleuk "Omdat dat niet kan". Ik vertel hem dat een klacht indienen via de site niet mogelijk is en hij zegt "Het is inderdaad een waardeloze website." Ik vraag hem toestemming de link om online de KPN-rekening in te zien los te laten in de wereld en krijg die. Weet U dat ook weer.

Ik weet niet hoe het met U zit maar ik kan mij goed voorstellen dat minder stabiele mensen op bepaald moment een pistool pakken, naar het hoofdkantoor van een zekere provider rijden en daar vervolgens iedereen overhoop knallen die ze tegenkomen. Neem bijvoorbeeld de passagiers die buschauffeurs in elkaar slaan. Niet goed te praten natuurlijk maar voorstelbaar wanneer je bijvoorbeeld de laatste bus wilt aanhouden door je arm op te steken en de chauffeur vrolijk naar je zwaaiend doorrijdt, wetend dat jij een uur of wat op de nachtbus moet wachten of moet lopen. Daar wordt je als OV-gebruiker licht agressief van en ik kan dat weten want precies bovenstaande is mij overkomen. Het ligt dus niet alleen aan "agressieve passagiers" maar sommige chauffeurs mogen ook wel eens de hand in eigen boezem steken. 

Zelf steek ik mijn hand liever in de boezem van een bijzonder leuke schaatsenrijdster maar dat is weer een heel ander verhaal.

Terug naar Tim Kretschmer: Tim K. was een verwarde puber maar had hij Mohamed geheten en was hij 4 jaar ouder geweest dan was hij een Moslim-terrorist. Had hij zijn daad in de jaren'60 uitgevoerd in de Verenigde Staten dan kwam dat omdat zijn ouders communistische sympathieën hadden en die arme jongen dus ook was bekeerd tot het communisme en daarom graag dingen opblaast. Alsof het voor de slachtoffers (en nabestaanden zijn ook slachtoffers) ook maar iets uitmaakt wat voor labeltje krantenkoppen-schrijvers op zo'n schietgrage idioot plakken. 

De link van vandaag is een stukje persoonlijke reclame. AangestokenAangemoedigd door Redstar begon ik een youtube-kanaal 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!