Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, februari 18, 2009

Intrappen

Soms moet je even volhouden maar dan is de beloning daar. Zo is na een half jaar van bellen, langsgaan en anderszins bezwaar maken m'n WW-uitkering verhoogd met maar liefst anderhalve euro per week!

Eind december verbrak de KPN eenzijdig mijn verbinding met de wereld via internet en vaste telefoon. Na maar twee weken van doorbijten had ik weer een werkende e-mailverbinding en soms een vaste telefoonverbinding. Na de komst van de vijfde monteur hoefde ik (op zijn aanraden) "alleen maar" iedere keer dat ik wilde bellen eerst even het internetplusbellen-modem opnieuw op te starten. Sinds twee dagen werkt die truc niet meer en dus heb ik al weer een paar keer de helpdesk aan de lijn gehad via de mobiel met de vraag:"Mijn vaste telefoon doet het niet. Kunt U helpen?"

Uiteraard had ik ook weer zo'n licht (er werken ook intelligente mensen daar, hoor!) die eerst de vraag stelde:"Belt U nu met de vaste of met de mobiele telefoon?" Gisteravond vroeg ik een medewerker:"Via wie en hoe krijg ik de 35 euro terug die ik via m'n mobiel met jullie verbeld heb?" -"Wat is Uw rekeningsnummer dan heeft U het bedrag binnen een paar weken op Uw rekening." Ik hoogstverbaasd dat ik in dit geval geen dreigbrief hoefde te sturen, mijn raadsman in te schakelen of zelfs maar de manager hoefde te spreken! Maar het zal wel. 

Enfin: zojuist werd ik gebeld door iemand van de technische dienst die van afstand de "software van mijn modem updete" (zijn woorden) waarna de telefoon weer naar behoren werkt. Jammer dat ik er niet meer op vertrouw dat het nu ook blijft werken.

Het moet gezegd dat ik een paar dagen plezier heb gehad van het excuus-blommetje dat ik eerder kreeg omdat tot tweemaal aan toe een monteur niet is komen opdagen en dat de welkomsttekst is aangepast nadat ik pas tweemaal had aangegeven dat het niet handig is om mensen te vertellen:"Heeft U problemen met Uw internetverbinding, kijk dan eerst even op KPN punt com."

Gisteren ontving ik excuses van mijn verzekering naast antwoord op een paar van mijn vragen.

U ziet't: Vragen helpt en volhouden nog meer! Ook al is het wel eens vermoeiend...

Ik wordt ook ontzettend moe van mensen als Robert Stanford uit Houston. Hij zou, net als Bernie Madoff, mensen en instellingen voor miljarden hebben opgelicht. Natuurlijk is het ook zo dat mensen gewoon niet zo dom moeten zijn om te denken dat iemand het kan waarmaken als hij jou 20 procent rendement belooft op jouw spaarcentjes maar moet je mensen straffen voor dom-zijn?

En zeg nou eens eerlijk: Als iemand als Madoff, Stanford of bijvoorbeeld de ooit zo beruchte (waar is-ie nu eigenlijk?) Heer Olivier U een rad voor ogen draait, heeft I dat dan echt door of zou U er gewoon intrappen?   

De link van vandaag gaat over aparte maar vooral creatieve ontwerpen. Niet elke link op deze site is misschien geschikt voor al te jeugdige lezers...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!