Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, januari 22, 2009

Buitenwereld

"Valis" van Philip K. Dick is boek nummer 1 van dit jaar en hoewel het geen al te dik boek is kostte het mij toch een paar weken om doorheen te komen. Het is namelijk een zwaar filosofisch boekwerk dat als thema heeft: een queeste naar De Vijfde Verlosser. Alles geschreven vanuit een personage dat fantasie en werkelijkheid niet uit elkaar kan houden en vermoed dat er iets ernstig mis is met de wereld. Dit alles na een zenuwinzinking voorkomend uit opname in een psychiatrisch ziekenhuis na een overdosis van het een en ander. Naar het schijnt was hij niet zozeer genezen verklaard alswel door zijn verplegers uit pure ellende weggestuurd. Met alle gevolgen vandien.

De meneer die mij onlangs van het DWI-kantoor had weggestuurd toen bleek dat degeen met wie ik een afspraak had ziek was belde mij vandaag. Terwijl hij mij eerst nog vertelde dat ik bij mijn reïntegratiecoach moest zijn voor de aanvraag van aanvullende bijstand via de WBB wist hij mij nu te vertellen dat ik toch bij hem een intake-gesprek moet voeren."Ik ben Uw contactpersoon tot aan het einde van Uw uitkering" zei hij nog. Leuk, dat zeiden de vorige vijf die sinds mei 2008 mijn dossier in handen hebben gehad ook.

Hij wilde een afspraak maken op de dag van de oudergesprekken op school. Aangezien het tijdstip van die gesprekken nog niet bekend is vroeg ik hem een andere dag uit te kiezen."Stel dat U werk heeft, meneer, neemt U dan die hele dag vrij en bent U dan die dag niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt?"-"Nee", zeg ik."Ik geef de datum door aan de baas en zodrag het tijdstip bekend is geef ik dat ook door. Op die manier mis ik niet meer dan een uur werk. Bovendien voorziet de wet erin dat ouders 8 werkuren per jaar krijgen om bijvoorbeeld een ziek kind naar oma te brengen, doktersbezoek af te handelen of een oudergesprek aan te gaan. Overigens: de tijd die ik verspil met bezoekjes aan het DWI-kantoor ben ik ook niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt". Hierna bleef het even stil aan de andere kant van de lijn. Enig geblader volgde en er werd afgesproken voor twee dagen later.

Zonder dat dat was afgesproken had ik vandaag buurvrouw Hetty op de thee, buurvrouw Angélique op de koffie en -nadat ik thuiskwam van gitaarles- ook buurvrouw Winonah op de koffie. Zij zorgde ervoor dat ik mij niet verveelde terwijl mijn zoon in één van mijn pakken zich vermaakte op een schoolfeest. Verder kwam er een monteur van de KPN langs. Hij zorgde ervoor dat ik ook via de vaste telefoonaansluiting weer contact heb met de buitenwereld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!