Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, december 23, 2008

Fijne feestdagen!

Het is gezellig op straat en in de winkels. Zo kwam mijn moeder Jan de Schilder tegen. Zo'n 35 jaar terug kwam hij met zijn collega's ons toenmalige huurwoninkie opknappen. Tussen het schilderen door werden meerdere flessen Sherry soldaat gemaakt. Het woningbedrijf noemde zich nog "Rogdaluh" en niet "Rotsjdeeel" Op papier staat er weliswaar Rochdale maar toentertijd werkte het woningbedrijf nog voor de huurder en niet omgekeerd. Vraag maar aan de mensen van Ymere dat vroeger ook een andere naam had en nog gewoon service verleende. ik wacht nog steeds op een telefoontje van de technische dienst in verband met een paar -inmiddels drie maanden geleden- ingediende reparatieverzoeken.

Soms denk ik dat "ze" mij echt moeten hebben...Dit schrijf ik vanuit de internet-sigarenman omdat wij sinds gisteren een niet-werkend modem hebben en dus geen vaste telefoon of internet-verbinding. Geeft niet. Morgen komt de KPN-monteur en dan komt vast alles weer goed. Het kan mij zo'n 120 euro kosten. Wat ik niet heb. Maar dat zien we morgen dan wel weer.

Ook met de inboedel-verzekering komt het vast wel goed. Had vanmorgen zowel mijn tussenpesoon alsook de schade-expert aan de (mobiele...) telefoon en beiden bezworen zij mij dat volgende week alles in orde zal zijn. Ook al hebben beiden dat al een paar keer eerder gezegd. Ongeveer vanaf de brand in mei.

Mijn tussenpersoon bij het DWI vertelde mij dat ik recht heb op toeslag vanuit de WW. Dat wist ik al maar het UWV weigert die toeslag te betalen. Volgende week komt alles in orde. Zegt men. Weer.

Bij de Albert Heijn betaalde ik vorige week 2.29 euro voor een portie van zeven stuks ingevroren kipfilet. Daarom gisteren nog maar een pak gehaald. Bij de kassa wilde men 3.96 euro van mij voor hetzelfde produkt en uiteraard wees ik hen op het prijskaartje. De gescande prijs zou in orde worden gemaakt. Resultaat is -uiteraard- dat sinds vandaag het prijskaartje handmatig is aangepast. Waarschuwing dus aan U als consument: controleer altijd het bonnetje direkt bij de kassa want ook bij Albert Heijn heeft men last van de "kredietcrisis" en probeert men ook op minder-eerlijke manieren aan extra geld te komen.

Een vrolijker berichtje is dat de burgemeester van Amsterdam, Job Cohen, mij een keurige persoonlijke brief stuurde als antwoord op de vraag die ik hem onlangs stelde. Het komt er op neer dat hij het met mij eens is dat alcohol een veel groter probleem is onder schoolgaande jeugd dan het roken van jointjes en dat het sluiten van een paar coffeeshops zeker niet het beoogde effect zal hebben.

Zodat ik thuis weer het internet op kan zal ik de betreffende brief publiceren.

Tot dan wens ik U fijne feestdagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!