Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, november 08, 2008

Worst

Joran van der Sloot is volmaakt onschuldig. Volgens Joran van der Sloot. Toen hij voor de verborgen camera vertelde dat hij Thaise meisjes levert aan Nederlandse bordelen loog hij alleen maar. Ook toen er met de lokkoper al afspraken waren gemaakt bleef Joran van der Sloot liegen. Volgens Joran van der Sloot. Volgens mij loog Joran van der Sloot toen hij zei dat hij loog.

Het NAM loog ook toen men zei dat de olieproductie bij Slochteren absoluut geen invloed zou hebben op de stabiliteit van de bodem. In korte tijd is recentelijk tweemaal een aardbeving geconstateerd in Groningen. Sta je daar met je kraampje appels op de markt, rollen ze opeens zomaar allemaal over straat!

Vanmiddag liepen Fer, Eva en ik over de Ten Katemarkt voor wat fruit en bamisoep. Altijd gezellig, zo'n wandelingetje. Thuis in de tuin een bolletje vet en een netje pinda's opgehangen voor behoeftige vogeltjes en voor onszelf lekkere aardbeien/bananen-shakes gemaakt als drinken voor bij de appelstukjes met kaneel uit de oven. Gisteren hadden m'n zoon en ik al biefstuk gegeten bij m'n moeder terwijl wij vandaag Taco's met oliebollen als toetje aten bij vrienden B en C. Zo smikkelen wij heel wat af!

De eettafelgesprekken (waar ook HfH-vriendin A bij was terwijl onze vijf kinderen zich vooral met elkaar vermaakten) gingen ondermeer over de mogelijke invoering van het Elektronisch patiëntendossier (EPD) dat mogelijk helemaal niet ingevoerd gaat worden. Bovendien is nog niet bekend wie er allemaal wel dan niet inzage in (mogen danwel moeten) krijgen. Een soortgelijk systeem in Amerika bleek niet veilig voor hackers die toegang kregen tot zeer persoonlijke details over de levens van enkele miljoenen Amerikanen. Zelf denk ik niet dat ik wil dat de boekhouder van de artsenpraktijk kan inzien wat ik allemaal vertel aan mijn psycho- of fysiotherapeut, huis- of tandarts. Je mag bezwaar aantekenen en moet bij dat bezwaar allerlei documenten bijvoegen. Een en ander is in strijd met Europese regelgeving maar dat zal de betreffende minister verder worst wezen.

Met een beetje geluk eten wij dat trouwens morgen bij oma...worst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!