Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, september 18, 2008

Window-dressing

M'n moeder is weer thuis! Nog ietwat onvast op de benen loopt zij weer vrolijk rond in haar eigen woning na een ziekenhuisopname van bijna drie dagen.

U zult begrijpen dat het wereldgebeuren mij momenteel weinig doet. Natuurlijk heb ik iets meegekregen van de Miljoenennota zoals gepresenteerd op Prinsjesdag. Zoals verwacht werden wederom beloftes gedaan waar men zich niet aan zal houden. Niemand zal er "in principe" op achteruitgaan. Behalve misschien dan ouderen, jongeren, (jong)gehandicapten en minima. Maar voor de rest bijna niemand. Een hele geruststelling dus weer. De mensen die erop vooruitgaan zullen niet echt klagen maar ook zij kunnen rekenen, denk ik.

Wouter Bos geeft op de begroting nu alvast het bedrag weer dat wij de komende drie jaren minder zullen uitgeven aan EU-contributie. Hij vergeet daarbij het detail dat je geld dat je niet hebt ook niet uit kunt geven. Weet je wat? Ik koop volgend jaar géén huis van drie ton; het geld dat ik daarmee uitspaar kan ik voor andere dingen gebruiken. Slim van mij he? Je kunt veel zeggen van Wouter Bos maar niet dat hij een goede boekhouder is. Terecht dat Gerrit Zalm zijn beklag doet over dit slechte staaltje zogeheten "Window-dressing."

Geld kun je maar één keer uitgeven en afgelopen weekend besteedde ik het voornamelijk aan drank. Hierbij de relevante foto's:

De dranktafel:











Barbecue











Vuur!











Gasten











Vrienden











Gitaarspelen (en zingen!)











(Bijna) alle geportretteerden zijn boven de achttien en hebben impliciet toestemming gegeven tot het plaatsen van deze foto's. Met dank aan vriend Erwin voor het nemen.

De link van vandaag is Mypip omdat ik zonder deze service niet op verschillende lokaties en computers de afgelopen vier maanden m'n favoriete links bij elkaar had kunnen houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!