Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, september 04, 2008

Vermijd stress

Maandag maar weer'ns contact opgenomen met de woningbouw omdat de datum waarop onze woning opgeleverd zou worden verstreek zonder dat wij ook maar iets hadden gehoord. In het betreffende mailtje werd duidelijk gemaakt dat uitstelsmoesjes niet meer worden geaccepteerd.

Gisteren ontvingen wij dan het verlossende telefoontje: het is klaar! Natuurlijk ben ik meteen met m'n zoon samen gaan kijken hoe ons huis na de brand is opgeknapt. Het ziet er inderdaad vrij goed uit maar...hoort de keukendeur los te leunen tegen een slaapkamermuur, gebroederlijk naast de deur die zou moeten leiden naar het toilet? Hoort de elektrische bedrading in de badkamer los uit de muur te hangen zodat je zo'n leuke vonkenregen krijgt als je het water laat kletteren? Hoort het keukenraam dichtgeschilderd te zijn zodat je het niet per ongeluk kunt openzetten en daarmee riskeert dat keukenluchtjes het huis verlaten? Noem mij maar ouderwets maar ik bel toch maar even met de technische dienst voordat ik “bed¨ intik in het zoekvenster op de site van een Zweedse meubelgigant.

Nog meer zoek-opdrachten:

Uit België:
hoe cocaine injecteren als je aders verspringen

Uit Amerika:
Een vertaling van een pagina van dit weblog;

Uit Nederland:
doe niet zakken met mensen die dommer zijn dan hijzelf

Er is slegs één conclusie mogelijk: sommige mensen die zoektermen intypen zijn...eh ja, wat eigenlijk?

Niet alleen mensen die informatie zoeken hebben moeite met taalgebruik, ook mensen die informatie leveren lezen vermoedelijk niet na wat zij zelf schrijven, zoals hier bij een stukje op een bekende nieuws-site:

De Telegraaf schreef donderdag in handen te zijn van een intern NS-rapport waaruit zou blijken dat geweld in treinen steeds vaker voorkomt en verhardt.

Natuurlijk is fouten maken toegestaan maar bewust grote rekenfouten maken om de burger op een dwaalspoor te brengen? Neem nu weer dat zwaar opgeblazen gedoe over asielzoekers; het zouden er weer'ns te veel zijn. Het zou gaan om ruim 7000 vluchtelingen. Rita en Geert en hun soortgenoten zouden zich moeten verheugen omdat dat aantal zo'n tien jaar geleden 20.000 bedroeg; een daling van ongeveer 70 procent!

Mijn stressgehalte verlagen door middel van ontspanning hoef ik niet. Op een gegeven moment ontdekte ik de perfectie manier van ontspanning die nog gratis is ook: vermijd stress!


Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Thomas Bata

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!