Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, september 19, 2008

Illegaal

Natuurlijk heeft Wilders gelijk en moeten die Marokkaanse rotjongeren worden aangepakt. Maar dan die Friese jongeren ook. En die van Hongaarse komaf. En die van wej de grootouders zijn geboren en getogen in Almere. Voor de afwisseling was ik het eens met Balkenende: met dialoog bereik je vaak veel meer dan met grof geweld. De geschiedenis leert namelijk dat geweld ALTIJD alleen maar meer geweld uitlokt.

Hier in huis heerst alleen maar vrede. De cola die wij gisteravond dronken was koud. Het boterkuipje dat ik vanmorgen pakte was koud. De kipstukjes die wij vanmorgen aten waren heet. Het is geweldig om na vier maanden weer de beschikking te hebben over een friteuse maar met name een koelkast. Met name dank aan buurman Vincent die dezer dagen ons helpt met het ophangen van verlichting en diverse planken; het huis wordt weer leefbaar.

Hmmm..."Leefbaar Terrebel"...zou dat een goede naam zijn voor een politieke beweging? Let wel, in de stijl van Rita Verdonk's "Trots op Nederland" start ik geen...herhaal: geen politieke partij. Een beweging is heel wat anders. Wat mij betreft mag Der Rita nog één beweging maken; de deur uit uit de landelijke politiek.

Ongetwijfeld valt zij spoedig door de mand, net zoals recentelijk een aantal grote banken. Al jaren blijkt de wereldwijde economie te draaien op boekhoudtechnische kunstgrepen: "Ik leen jou 300 miljoen, dan leen jij hullie 280 miljoen en daarna lenen zij mij 250 miljoen; daarna draaien we het zaakje om en lobby'en we om de wetgeving aan te laten passen want wat wij doen is eigenlijk illegaal."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!