Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, september 25, 2008

Digital TV

De laatste tijd zijn er weer meer mensen die hun onvrede over de maatschappij uiten door anderen overhoop te schieten. Volgens mij is dat niet de juiste oplossing. Veelal gaat het om mensen bij wie een kortsluiting is ontstaan nadat zij zich maatschappelijk onbegrepen voelden of zich belazerd voelden door de (lokale) overheid.

Wij worden van alle kanten als consument en burger belazerd ende in de maling genomen. Mensen die betalen voor "Groene Stroom" bijvoorbeeld. Die denken dat zij betalen voor stroom die op een milieuvriendelijke manier is opgewekt. Of tenminste dan toch om investeringen daartoe mogelijk te maken. Blijkt niets van waar te zijn. Of misschien ook wel. Gedeeltelijk althans (lekker duidelijk is Minister Jacqueline Cramer allerminst). Veel levensmiddelen stijgen in prijs. Die produkten die niet in prijs stijgen staan in de schappen in kleinere verpakkingen dan voorheen. Stiekem dus ook een prijsstijging. Zo zijn er vast wel meer voorbeelden maar daar wil ik de lezer (en mezelf!) nu even niet mee bemoeien; ik heb't druk zat.

Zo probeer ik een toeslag los te peuteren bij het UWV aangezien m'n WW-uitkering onder het uitkeringsniveau van de Sociale Dienst ligt. Ook probeer ik hier en daar nog wat geld los te peuteren bij instanties die mij dat schuldig zijn. Zoals bijvoorbeeld het UWV (...) maar ook de verzekeringsmaatschappij bij wie ik mijn inboedel-verzekering heb lopen. De meneer van de technische dienst van de woningbouw vindt dat ik best zelf een drempel kan schilderen maar ik ben van mening dat hij dat moet doen omdat hij dat na de renovatie vergeten was te doen. Zijn bazin (is dat een politiek correcte term voor "baas van het vrouwelijk geslacht?) is het met mij eens. Natuurlijk is het in huis ook druk maar gelukkig hebben wij aardig wat hulp bij het herinrichten en verbouwen.

Daarnaast onderneem ik verschillende stappen (niet tegelijkertijd!) om zelfstandig ondernemer te worden, heb ik binnenkort een auditie waarvoor een liedje en een monoloog ingestudeerd dienen te worden en mag ik eerdaags verschijnen in een spelprogramma op de nationale televisie. Natuurlijk doe ik ook m'n best voor m'n zoon een zo rustig en stabiel mogelijke omgeving te scheppen. Wat niet altijd meevalt.

Al met al nog even geen tijd gehad om te genieten van de tientallen TV-zenders die wij opeens kunnen bekijken dankzij UPC Digital TV.

De link van vandaag is naar de column van Times-werkneemster Maureen Dowd die schrijft over de ontmoeting van Barack Obama met de (fictieve) president Jeb Bartlett. Geestig. Hier een reaktie op dat stuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!