Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, juli 25, 2008

Vakantie

Ongeveer 300 lichtjaren van hier ligt CoRot-Exo-4b. CoRot-Exo-4b? Ja, CoRot-Exo-4b. De pas ontdekte (door Aardse wetenschappers althans...) planeet bestaat vooral uit gas en is ongeveer net zo groot als Jupiter.

Wie weet wonen daar wel wezens die ons antwoord kunnen geven op De Grote Levensvragen. Persoonlijk vind ik het vaak veel leuker om de zaken wat mysterieuzer te houden. Zo is het bijvoorbeeld veel leuker om een vrouw te leren begrijpen dan haar daadwerkelijk te begrijpen. Is het nu echt zo leuk als we weten wie de Lincoln-baby heeft ontvoerd, wie Kennedy heeft vermoord of waar Earhart is gebleven? Slaapt U beter als U weet hoe Madeleine is vermoord en door wie? Persoonlijk weet ik liever niet wat de geheime agenda is van Berlusconi en de reden van zijn zelf-opgelegde onschendbaarheid noch vraag ik de Tourdirectie waarom zij de Tour de France niet herbenoemen in Tour D'Epo, die rotzooi voor elke deelnemer toe te laten zodat elke wielrenner dezelfde kans krijgt of simpelweg de etappes drastisch in te korten om het uitrijden van de Tour mogelijk te maken voor hen die liever geen stimulerende middelen gebruiken.

Veel liever ga ik met m'n zoon op pad. Zo waren wij gisteren in de wereldstad Obdam (Waar wij een heuse Robosapiens hebben gescoord ter vervanging van de robot die in de brand verloren raakte. Yihaa!) om vrij snel door te reizen naar Alkmaar simpelweg omdat er in Obdam -hoe fraai ook het natuurschoon- niet zo bijster veel te beleven valt. In een parkje belden wij Fer's zusjes; in een Ierse Pub genoten wij van een drankje en bij een tweedehands-boekwinkeltje vonden de Ferman en ik een paar aanvullingen op onze nog niet bestaande en derhalve ook lege boekenkast.

De dag van gisteren werd grotendeels doorgebracht in het Brediusbad, een openlucht zwembad aan het rand van de stad. Heerlijk genoten van het zonnetje en het gezelschap en terwijl m'n zoon zijn karatemaat Nick daar tegen het lijf liep maakte ik op de weg terug een praatje met een voormalig collega raadslid. M'n moeder verzorgde voor ons een lekker avondmaal. Dat noem ik nou vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!