Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juli 09, 2008

Kapot

Soms duurt het even maar dan heb je ook wat. Zo ontving ik vandaag antwoord op mijn vraag over de veelbesproken verpakkingsbelasting. De eerste keer dat ik de vraag stelde kreeg ik het standaard verkoop-praatje maar bij herhaling van de vraag bleek gekeken te zijn naar de inhoud van mijn bericht en kreeg ik zowaar inhoudelijk antwoord!

Kreeg overigens geen antwoord toen ik pas iemand vroeg:"Als jij er tegen bent dat China de Olympische Spelen voor politieke doeleinden gebruikt hoe noem jij het dan als je daardoor zelf die Spelen boycot?" In mijn ogen doe je dan exact hetzelfde. M'n kinderen en ik zullen ook geen circus boycotten omdat men met dieren werkt en het zo zielig is dat die zo slecht behandeld worden. Kent U die mensen die onder het genot van een hamburger of een portie chicken wings roepen hoe slecht dat allemaal wel niet is? Ik denk niet dat zij beseffen dat zij een deel van een dier zitten te verorberen dat voor hun plezier na een bijzonder onprettig leven te hebbe geleid een bijzonder ellendige dood sterven.

Over Olympische Spelen gesproken: Verbaas U niet als U binnen een paar jaar onder de motorkap van een nieuwe Renault ziet staan "Made in China". Sarkozy heeft namelijk besloten opeens niet meer principieel te zijn en gewoon naar Bejing te gaan als leider van Frankrijk én van de EU.

Ook de EU maakt niets klaar tegen de mensen die internet misbruiken voor het verspreiden van kinderorno of virussen. Helaas. Anders kon ik dit stukje typen op de laptop van de buurvrouw in plaats van bij de internet-sigarenman alwaar men verzot blijkt op muziek van Pakistaanse bodem. Vandaag haalde ik die op (de laptop en niet de buurvrouw!): enkele tientallen virussen zijn verwijderd maar het opstartprobleem blijft.

Tot enig ongenoegen van m'n zoon bleef poes Toeter niet samen met ons in het huis van de buurvrouw. Buurvrouw Winonah haalde die op de dag voordat zij even langskwam om met mij gitaar te spelen. Zij bleef niet zo lang wat ook maar goed was ook want na een dagje meelopen op zomerkamp was ik aardig kapot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!