Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, maart 17, 2008

Zwijgen

Wat valt er te vertellen over m'n werk? Vrijdag werkte ik van 9 tot half zes. Er werden getallen opgeteld, berekeningen gemaakt en vakjes werden ingekleurd. Verder was er nog wat e-mail- en telefonische correspondentie, werd er in keukenkastjes gekeken en een inventaris opgesteld van oprakende kantoorbenodigdheden.

Er kwam een formulier binnen van de Dienst Belastingen met vier kantjes aan in te vullen gegevens. Ondermeer over de hoogte van m'n loon, de belastingteruggave van vorig jaar, de hoogte van mijn energie-rekening, de huiselijke situatie, etcetera. Dat alles om te bepalen of ik eventueel in aanmerking kom voor een afbetalingsregeling betreffende de Gecombineerde Aanslag 2005. De naam van de Dienst Betalingen kan gerust worden gewijzigd in de Dienst Werkverschaffing. Wat doet men namelijk met al die kopietjes van bankafschriften, huurcontract, arbeidscontract, laatste energierekening en dergelijke? Die gaan bij de Dienst onbekeken het zogeheten Ronde Archief in. Voor mensen die niet bekend zijn met kantoor-"slang": dat is de prullenbak.

Zaterdag nam ik die thuis even onderhanden bij het schoonmaken van de keuken. Verder met m'n zoon een beetje lopen opruimen in huis, naar de kapper geweest en de stad ingelopen om een Star Trek videoserie te vervangen door een DVD-box. Wij wennen maar vast aan het gebruik van de benenwagen in plaats van het openbaar vervoer want als de overheid daadwerkelijk het gebruik van de OV-chip doorvoert (waar het wel op lijkt. Al wordt dat vermoedelijk niet voor 2012) kan dat nog lachen worden. Ooit geprobeerd met rollator, koffer, krukken, kinderwagen of rolstoel door z'n tourniquet te komen? Om nog maar over de meer dan 110 kilo wegende mede-reiziger te zwijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!