Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, februari 15, 2008

Blazen

Boek twee, "Het teken van drie", uit de serie "De Zwarte Toren" van Stephen King is boek nummer drie van dit jaar. Het gaat over een queeste, een zoektocht, zo U wilt.

Ook al ben ik inmiddels 40, mijn zoektocht is nog niet ten einde. Nog steeds neem ik het leven maar zoals het komt en ben ik blij met elk stukje mazzel en baal ik bij elk stukje tegenslag. Soms lijkt ik wel menselijk!

M'n zoon kwam vandaag thuis met een donders goed rapport van school. Het stikt van de 8-en op z'n cijferlijst! Gisteravond (terwijl ik "Woodstock" leerde spelen op de gitaar) vierde hij met z'n klasgenoten dat het de dag was van de laatste CITO-toets én Valentijn. De jongelui speelden ondermeer het beruchte spel "flesje draaien". Om een of andere reden vertelde m'n zoon mij niet alle details...

Zo heb ik ook wel eens het idee dat onze overheid niet alle details bekend maakt van de plannetjes die over onze hoofden worden uitgevoerd. Wat zit er bijvoorbeeld écht achter het onzalige plan om de vingerafdrukken te verzamelen van iedereen die een identiteitsbewijs aanvraagt? En kom nou niet weer aanzetten met terrorisme-bestrijding want z'n duim in een inktpot dopen zal ook Bin Laden er niet van weerhouden om in opdracht van de een of andere overheids-functionaris de Golden Gate-brug op te blazen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!