Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, januari 23, 2008

Verstrekt

"Waren de juffen vroeger ook zo leuk?" vroeg ik mij bijna hardop af toen ik gisteren met Superfer rondliep op een kandidaat-middelbare school. Een deel van de rondleiding werd verzorgd door zijn vriend Nick die als vrijwilliger de bezoekende achtste-groepers en hun ouders de weg mocht wijzen door het schoolgebouw.

In de verschillende lokalen werd uitleg gegeven over een bepaald vak of een speciale activiteit. Zo kregen wij informatie over het Internationale VWO en mocht de Ferman deelnemen aan natuurkunde-proefjes. Verder kreeg hij als opdracht ontbrekende woorden in te vullen in een Nederlands gedicht en werd hem gevraagd een brug te bouwen. Voor elke proef kon een stempel worden verdiend en met een volle kaart kan een prijs worden gewonnen. Bij Duits kwam ik er achter dat de kinderen tegenwoordig de bekende rijtjes niet meer in het hoofd hoeven te stampen. Een leuke kennismaking met een leuke school maar wat vooral aansprak waren het enthousiasme van de leraren en leerlingen.

Misschien dat het ministerie van onderwijs wat van dit enthousiasme kan lenen en niet met steeds nieuwe smoesjes komt waarom schoolboeken dit jaar nog niet gratis worden verstrekt.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Heath Ledger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!