Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, december 17, 2007

Koel

Gevaarlijk zijn de mensen die van een mening een feit kunnen maken maar nog gevaarlijker wordt het wanneer een feit een religie wordt. Pas dus maar op met wat je gelooft. Neem nu het "geloof" dat vuurwerk slecht is. Het zou levensgevaarlijk zijn, slecht voor huisdieren, slecht voor de portemonnee en zelfs slecht voor het milieu. Sterker nog: er is een door de overheid gesubsidieerde folder die deze reputatie bevestigt. Vreemd genoeg worden er geen folders gemaakt met overheidssteun die gaan over het feit dat bijvoorbeeld automobielen en oorlog per dag meer slachtoffers maken dan vuurwerk per jaar. Om nog maar te zwijgen over de schadelijke gevolgen voor het milieu...Misschien moeten mensen vaker en meer producten hergebruiken. Bijvoorbeeld door die te koop en te ruil aan te bieden via rommelmarkten.

Waren wij op zaterdag bij een -mede door buurvrouw Hetty georganiseerde- rommelmarkt ten bate van het goede doel om daarna even oma te bezoeken,















zo waren wij zaterdag samen met de kerstman te zien op de schaatsbaan op het Leidseplein.















Heerlijk om kinderen zo enorm breeduit te zien grijnzen! Zelfs bij de diverse valpartijen bleven Eva, Dayna en Ferdinand de Levensvreugd zelve. Menig volwassene kan daar nog een voorbeeld aan nemen.
















Vandaag kon ik ook een grijns niet onderdrukken toen ik tijdens m'n einde-proeftijd-evaluatie-gesprekje te horen kreeg dat ik in ieder geval tot einde contract mag blijven, mocht ik dat willen. Heb voor het gemak maar "ja" gezegd.

Nog meer reden om te grijnzen hadden wij toen Superfer vandaag zijn volgende karate-diploma in ontvangst mocht nemen: 4e kyu wado-kai karate! Geen idee wat dat precies allemaal
betekent maar het klinkt wel koel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!