Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, december 10, 2007

Indruk

Een aardige bijkomstigheid van m'n huidige betrekking is dat ik Engelsen het een en ander kan bijbrengen over de Nederlandsche cultuur. Zo heb ik hen laten kennismaken met een banketletter, het fraaie typisch Nederlandse woord "auditeren", chocoladeletters, de Tom Pouce en het verschijnsel Zwarte Piet. Vorige week liepen er een hoop zwarte pieten door de stad en de gedachte dat ik dit jaar voor het eerst sinds tijden mij niet op Fer's school heb beziggehouden met de voorbereidingen voor het Sinterklaasfeest viel mij toch wel even zwaar.

M'n weekend was niet zo zwaar en werd vooral in het gezelschap van m'n zoon doorgebracht. Zaterdag hebben wij ondermeer de vuurwerk-bestellijst ingeleverd en zondag waren wij er even uit om te lunchen bij oma en te spelen met één van zijn verjaardagscadeaus: een radiografisch bestuurbare libelle ookwel Waterjuffer ofwel Dragonfly. Niet alleen de bewoners van m'n moeders hofje waren onder de indruk!


Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Arne Jansen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!