Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, oktober 10, 2007

Verblijf

Vreemd eigenlijk dat minister van Volksgezondheid Ab Klink nog steeds auto's niet verboden heeft. Na tabak en paddo's (inderdaad schadelijk voor de gezondheid) zou je toch wel maatregelen tegen autorijden verwachten. Kijk maar naar het aantal doden en gewonden per jaar door aanrijdingen. Dan nog het aantal mensen met longproblemen vanwege de uitlaatgassen en al die mensen die een slechte conditie hebben omdat zij met de auto naar de supermarkt gaan in plaats van met de fiets of benenwagen!

Wat leven wij toch eigenlijk in een vreemde maatschappij: Enerzijds wordt van je verwacht dat je je kop boven het maaiveld uitsteekt middels Idols-achtige programma's en via "individuele begeleidingstrajecten" van het DWI en anderzijds wordt je kop erafgehakt zodra je die boven het maaiveld uitsteekt. Bijvoorbeeld door mensen te korten op hun uitkering wanneer zij zich inzetten als lokaal politicus of overblijfkracht. En waag het vooral niet dingen te doen die je écht leuk vind, zoals anderen vermaken als entertainer want zowel de uitkeringsinstanties alsook de belastingdienst kunnen een flinke domper plaatsen op de werkvreugde. Zouden zij die de betreffende regeltjes hebben bedacht dat gedaan hebben uit een soort van kinnesinne?"Als ik geen plezier heb in het leven mag een ander dat ook niet hebben."

Noodgedwongen ben ik nu al een tijdje op zoek naar een "gewone" baan en mag ik mij wellicht eerdaags nuttig gaan voelen door af en toe een cateraar te bellen, een brief te faxen, een reis te boeken terwijl ik tussendoor naar een beeldscherm staar en mij bijvoorbeeld "manager front office" noem. Misschien stop ik wel kaarten in bakken vlak nadat ik ze eruit heb gehaald en krijg een contract als "Beoordelaar Sociale Wetgeving". Liever denk ik dat ik met m'n kousevoeten in een opengetrokken onderste bureaula m'n moeder ga zitten bellen om haar te vertellen dat ik mijzelf "Directeur" mag noemen. Maar even alle gekheid op een stokje; sommige van die banen zijn natuurlijk daadwerkelijk nuttig (al schelen sommigen ervan niet met de oud-Russische methode om drie mensen gezamenlijk één bezem te geven, hen opdracht te geven een strandweg zandvrij te houden om vervolgens te beweren dat je land geen werkloosheid kent).

Voorlopig blijf ik zeker twee sollicitaties per dag verrichten en hopen op dat ene verlossende bericht:"U bent aangenomen!"

Ik ben zelfs bereid ambtenaar te worden...! Van de ambtenaar op de afdeling Burgerzaken van de gemeente kon ik geen uitdraai krijgen van de geschiedenis van bewoning van het pand dat ik bewoon. Dat heb ik echter nodig om aan de Belastingdienst te bewijzen dat ik in een gegeven jaar niet samenwoonde. Nu dus maar het balletje doorgespeeld aan de jongens en meisjes van de belastingen: zij mogen nu gaan bewijzen dat ik indertijd wél samenwoonde.

Daarna naar m'n moeder voor de lunch met m'n zoon samen. Wij bekeken de DVD met daarop foto's van haar pas overleden broer met een fraai muziekje erachter. Toch wel lastig om het dan droog te houden, hoor. Dat was het ook bij het tijdelijk afscheid van Ferdinand\s biologische moeder, gisteravond bij buren Hetty en Vincent thuis. In elk geval was zij blij met de foto van onze zoon en de chocolaatjes. Vandaag of morgen krijgt de foto een plekje in haar nieuwe verblijf.


Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Bram Zeegers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!