Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juni 05, 2007

Niet

Wat "de Amerikanen" beweren over de gevangenen van Guantanamo Bay doet mij denken aan wat ik een paar jaar terug een imam-in-opleiding hoorde beweren over homo's. De VS beweest dat de Geneefse Conventie uitsluitend geldt voor "rechtmatige strijders". Indien je dus de "terroristen" van Guantanamo Bay "onrechtmatige strijders" noemt gelden de regels van "eerlijk" oorlog voeren dus niet. De jonge imam hanteerde een zelfde soort logica:"Je moet van Allah alle mensen met respect behandelen maar ik vind homo's geen mensen en dus mag ik ze doodschoppen."

Gelukkig zijn niet alle gelovigen zo ziek in het hoofd als de mensen in bovenstaand voorbeeld. Zo heb ik
onlangs kennisgemaakt met nieuwe buurman Hubert. Met veel zaken blijken wij op één lijn te zitten. Zo proberen wij beiden te leven volgens de regel: "Wat Gij niet wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander niet." Een heel eenvoudig regeltje dat een hoop ellende kan voorkomen.

Of ook stroomstoringen ermee kunnen worden voorkomen betwijfel ik. Hoewel ik denk dat als het NS-management wat meer aan klanten en personeel zou denken ipv de invulling van de eigen eindejaarsbonus de situatie voor velen wat prettiger zou zijn en meer treinen op tijd zouden rijden.

Gisteren even bij m'n moeder langsgeweest nadat zij gisteren ons had bezocht. Haar zolder is weer een stukje leger nu ik al m'n Uriah Heep-LP's in m'n woonkamer heb staan.

Daar staat ook m'n gitaar waarop ik gistermorgen voor het werk even wat oefende in het bijzijn van buurvrouw Wynona en haar gitaar. Samen spelen stimuleert. Vind U ook niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!