Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, juni 25, 2007

Afscheid

Dat meten met twee maten moet ook maar'ns afgelopen zijn. Zo moet Google op het matje komen omdat zij met hun maildienst de privacy van klanten zou schenden en tegelijkertijd moeten zij gegevens van klanten minimaal zes maanden bewaren uit het oogpunt van criminaliteitsbestrijding. De gemeente Amsterdam wil in navolging van Winschoten acts met wilde dieren in circussen verbieden. Tegelijkertijd wordt het gemeentelijk informatieblad gesponsord door ondermeer Circus Renz:"Kom kijken naar onze nieuwe wilde dierenshow!" Het UWV wil dat mensen desnoods parttime werken. Wie dat vervolgens doet wordt vervolgens (op zich terecht) gekort op de uitkering maar is bijvoorbeeld ook geld kwijt aan reiskosten waarvoor men niet wordt gecompenseerd. Wie dus part-time gaat werken gaat er financieel op achteruit.

Na de zomer ga ik achteruit op de hoeveelheid vrije tijd die ik tot mijn beschikking heb: ik begin dan met een opleiding én ga meer uren werken. Tijd voor oude foto's inscannen zal ik dan niet meer hebben. Typisch zo'n klusje dat geen haast heeft maar wel gedaan wil worden. Heerlijk om van die foto's tegen te komen. Neem nu bijvoorbeeld deze:
Afgelopen zaterdag had ik lekker de tijd voor dat soort klusjes maar zondag mocht ik wat helpen in m'n moeders aanstaande nieuwe woning en met hulp van m'n zoon, broer en schoonzus de dozen met spullen van haar zolder naar ons eigen huis overbrengen. En dat nadat ik 's morgens met buurvrouw Hetty en haar man Vincent in de kerk was voor de viering van de geboortedag van Johannes de Doper en 's middags met m'n moeder en zoon op Vincent's verjaarsfeestje was! Lag gisteravond daarom vroeg in bed zodat ik vanmorgen tijd had voor een uurtje koffiedrinken en gitaarspelen met buurvrouw Winonah en het afwerken van m'n lijstje voor de dag:
TPG, mama; UWV bellen; Singles sorteren, LP-houders ophangen; Dozen uitpakken op zolder; Bonnetjes verzamelen tgv zomerkamp; Nagels knippen; Koelkast uitruimen; oppas afbellen; CD-houder kopen; Sleutel passen; weblog bijwerken; werken; juwelenkistje opruimen; boodschappen doen; opleidingsinstituut bellen; e-mails beantwoorden,...Verheug mij al op m'n pensionering! En natuurlijk de kadootjes bij m'n uiteindelijke afscheid...;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!