Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, mei 14, 2007

Vluchtelingenwerk

Kreeg pas wat geld binnen en kon zodoende voor een kleine (op 56 cent na!) 1500 euro aan achterstallige rekeningen betalen. (zit sinds 17 maart nog steeds in de overgansgsfase tussen salaris en uitkering. Zodoende) Voorlopig zal dus het gas niet worden afgesloten, blijft het licht branden en houden wij een dak boven het hoofd. Bovendien is Fer's studiefonds-potje weer gevuld en behoud ik recht op aanvullend pensioen. Wie geen geldzorgen heeft is de familie McCann. Maar zij hebben dan weer zorgen die ik niet wil hebben:

De ontvoering van de 3-jarige Madeleine McCann houdt de gemoederen flink bezig. Centrale vraag lijkt te zijn: Kun je als ouders je dochter van drie en een tweeling van twee alleen laten in een vreemd appartement in een vreemd land (Portugal in dit geval) terwijl je zelf 50 meter verderop in een restaurant zit te eten? Tegelijkertijd blijkt het appartementencomplex een oppas-service te bieden waar de familie McCann geen gebruik van maakte.Wat mij opvalt is het gigantisch hoge bedrag aan beloning dat in het vooruitzicht is gesteld door de familie (3,7 miljoen Euro!). Die overigens ook geld genoeg heeft om een team van advocaten te laten overvliegen. Zou het dan toch gewoon om losgeld gaan? Hebben de ouders wellicht wat uitgevreten waardoor iemand boos genoeg werd om een drie-jarige (sinds zaterdag 4-jarige) peuter te ontvoeren? We wachten in spanning af en hopen natuurlijk dat het goed gaat met de kleine Madeleine.

Met ons hier gaat het ook goed. Natuurlijk waren m'n zoon en ik bij m'n moeder voor Moederdag en gisteravond speelde m'n zoon mee met een potje Magic samen met Bas en Vincent. Eerder op de dag hadden Ferdinand en ik lekker een beetje lopen opruimen in huis en kledingkast en een aardige stapel kleren klaargezet voor de mensen van Vluchtelingenwerk.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Malietoa Tanumafili II

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!