Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, mei 29, 2007

Relschoppers

"De idiotie van oorlog", "Veel voor verbetering vatbaar", "Wodka eist mensenlevens", "Slachting onder teddyberen", ""Leuk he, dat Kluun-publiek", zegt Kluun" maar ook bijvoorbeeld een krantenfoto van Barbara de Loor of van een voor mij volkomen onbekende Argentijnse zangeres of van schilderijen uit diverse periodes uit het leven van Dali. Waar het om gaat is dat ik er aardigheid in heb om korte krantenartikelen en/of foto's uit te knippen en op te plakken op de WC-deur. Zo ontstaat een aardig tijdsbeeld van m'n interesses, blijft de inhoud van een krant iets langer leven in de herinnering en bovendien is het gewoon leuk om te doen.

Ook leuk om te doen is "Dirty Dancing 2" kijken samen met je zoon en oppas Suus, zoals wij gisteravond deden. Misschien nog wel leuker is naar de film gaan met je zoon. Vanavond zagen de Ferman en ik "Pirates of the Caribbean 3: at world's end". Koele piratenfilm, gave special effects, veel doden, explosies en een paar fraaie intieme verhoudingen.

Een intieme verhouding met het UWV zal ik nooit hebben. Hoewel ik een drietal jaren in dienst ben geweest bij het bedrijf dat indertijd GAK heette vind ik nog steeds dat zij teveel fouten maken. Zo werd ik er tijdens een gesprek met een fraude-inspecteur op gewezen dat ik teveel ontvangen had maar omdat ik te goeder trouwe had gehandeld geen boete zou hoeven te betalen. Of ik dus maar geen bezwaarschrift wilde indienen wanneer de uiteindelijke beslissing viel? "Natuurlijk niet", bezwoer ik de inspecteur. "Als U beloofd dat ik die boete niet hoef te betalen."-"Uiteraard", zei hij. Wat schetst mijn verbazing? Behalve het teveel ontvangen bedrag moet ik nu toch een boete betalen. Het geheel aan papierwerk heb ik doorgestuurd naar het landelijk secretariaat van de SP. Ook al het feit dat men van 18.000 mensen is "vergeten" de loonbelasting door te berekenen in het vakantiegeld geeft al aan dat eht op administratief gebied een zooitje is bij het UWV.

In onze woonkamer is het minder een zooitje sinds ik een paar dagen geleden veel CD's en DVD's uit hun beklemmende doosjes heb verwijderd. Diverse CD-hoesjes zitten nu in twee grote tassen op zolder, voor het geval ik ze samen met hun eigenlijke inhoud bijvoorbeeld ooit zou willen verkopen danwel weggeven.

De AIVD heeft gegevens over werkbezoeken van Koningin Beatrix weggeven dooor die simpelweg bij het oud vuil te plaatsen en Geert Wilders heeft nog wat meer weggeven over de persoon die hij nu werkelijk is: hij wil de politie permissie geven met scherp te schieten tijdens rellen. In dezelfde column waarin de voorman van de PVV dit voorstel doet noemt hij ondermeer krakers en anti-globalisten als "verwerpelijk tuig" in een adem met voetbalhooligans en relschoppers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!