Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, mei 19, 2007

Geluk

Las gisteravond “2014, an Orwelian Tale” uit van ene Dawn Blair. (Boek nummer dertien van dit jaar!) Zeg maar 1984, gesitueerd in 2014. Geestig en hier en daar aangrijpend. “Stel dat de Amerikanen leven in een totalitaire staat met een of andere machtswellusteling aan het hoofd die in het zadel wordt gehouden door machtige zakenmensen.” Ja, stel je’ns voor…:-(

In het licht van de inhoud van voornoemd boek is het aardig de verwikkelingen te volgen rond "Sicko", de nieuwste aanklacht in documentarie-vorm van Michael Moore. Naar het schijnt schond Moore het handelsembargo met Cuba toen hij met een aantal reddingswerkers van Ground Zero naar Cuba ging voor medische hulp. In Amerika hadden zij daar namelijk geen recht op omdat zij onverzekerd waren ten tijde van 9/11. Ook senator Fred Thompson spreekt er schande van dat iemand een handelsembargo doorbreekt om mensen te helpen in plaats van zichzelf aan sigaren te helepn, zoals hij zelf doet. Zijn grote vriend, George Junior zal dat beamen.

Mensen die mij en m'n kinderen vandaag zagen zullen beamen dat ik een bijzonder gelukkig papa ben. Dayna kan fietsen! Dit vijfjarige blonde wondertje deed vanmiddag zeker drie omwentelingen op het fietsje waarop ook haar grote broer én haar zus hebben leren fietsen. Knap hoor! In bed verbaasde Eva haar grote broer door hardop voor te lezen uit een meegenomen boek. Ik bof toch maar met zoveel geluk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!