Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, maart 19, 2007

Geliefde

Geliefde

>>'Omdat jullie geheugens wel zeven lijken, met zeven hier als meervoud van zeef en niet als tien min drie.<<

Kon het niet laten om een citaat te nemen uit een hilarisch boek dat ik momenteel aan het lezen ben. Eh...niet NU nu als U begrijpt wat ik bedoel maar in de minuten tijdens deze dagen vol hectiek dat ik überhaupt aan lezen toekom. Dus. Als zodanig. Het gaat om het boek "Mijn hoofd loopt om" van Herman Brusselmans. Beter gezegd betreft het een trilogie rondom de figuur van Guggenheimer, een extreem dom figuur dat het om onverklaarbare redenen tot TV-producer heeft geschopt. Waarschijnlijk door dat ene te doen waar hij goed in is -naast vodka drinken- namelijk mensen om zich heen verzamelen die nog dommer zijn dan hijzelf. Regelmatig zit ik in m'n eentje te gniffelen bij het volgen van de gedachtengang van deze onuitstanbare man die toch wel zijn charmes heeft.

Net als het weer van heden ten dage. Dachten wij even dat de winter voorbij was bleek gisteren dat wij met z'n allen op het verkeerde been zijn gezet door de weergoden. Een behoorlijke hagelbui verraste velen. Dan heb ik het nog niet gehad over de sneeuwval van vanmorgen...Na zijn drukke weekend (Naar oma, bij vrienden langs én een verjaring!) wilde m'n zoon eigenlijk liever in bed blijven maar de sneeuw trok hem naar buiten en tsja...als je eenmaal buiten bent kun je netzogoed meteen doorlopen naar school. Wat hij dan ook deed. Met mij in zijn kielzog.

In de klas zat een invaljuf al klaar omdat de vaste maandag-juf naar de begrafenis van haar vader is...Dat zijn zo van die droeve zaken. Het feit dat het gisteren mijn laatste dag was als werknemer van The Amsterdam Dungeon is ook droevig maar valt uiteraard in het niet bij het verdriet om het verlies van een geliefde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!