Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, januari 18, 2007

Anecdotes

Anecdotes

Bestuurslid Ton Stuifzand is verdachte in de bouwfraudezaak. Weet U het nog? In 2001 werd bekend dat diverse bouwbedrijven afspraken maakten over wie welk klusje kreeg en hoeveel daarvoor aan de overheid berekend moest worden. Ook werd opzettelijk nieuwkomers in de business dwarsgezeten en is er opzettelijk gewerkt met ondeugdelijk materiaal. Nu zou je denken dat als iemand ervan wordt verdacht de overheid voor enkele tientallen miljoenen te hebben opgelicht hij of zij minstens op non-actief wordt gesteld. Nee hoor, het bedrijf Heijmans heeft verdachte Stuifzand doodleuk directeur gemaakt van de divisie buitenland. Inmiddels heeft Stuifzand besloten alsnog op te stappen om lekker te kunnen genieten van zijn gouden handdruk, extra eindejaarsbonus en de etentjes met zijn vriendjes op het ministerie en de top van de bouwwereld. Daartegenover staat dat wanneer een "gewone" burger poogt een uitkering aan te vragen hij of zij wordt behandeld als een potentieel crimineel. De uitkerende instanties gaan er gemakshalve van uit dat elke uitkeringstrekker erop uit is de boel te flessen.

Geef mij maar flessen waar alcoholische drank in zit; daar heb je veel meer aan. Witteboordencriminaliteit is niet het enige waar ik mij aan erger. Zo zijn er mensen die zich "feminist" noemen maar de strijd voor gelijke rechten (die helaas nog steeds wel gestreden moet worden) veel te ver doorvoeren. Zo hoorde ik laatst een vrouwelijke voice-over bij het journaal gebruik maken van het woord "menskracht" waar "mankracht" gebruikt hoorde te worden. "Bemensing" voor "bemanning" hoor je ook steeds vaker...Brrrrr! Tegen haar en tegen haar soortgenoten zou ik willen zeggen: Die emenscipatie kun je ook te ver doorvoeren. Je valt zo als vrouw wel erg door de mensd. Jammer dat het indertijd de vroedmens is gelukt jou ter wereld te brengen. Ga toch lekker mensdala's zitten maken! Zo, nu heb ik hen wel vermensend genoeg toegesproken...;-)

M'n zoon hoef ik slegs zelden vermanend (want dat is het enige juiste woord) toe te spreken want meestentijds gedraagt hij zich voorbeeldig. Vooral de gesprekken onderweg naar school zijn voer voor anecdotes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!