Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, november 29, 2006

Studentenleven

Studentenleven

Ferdinand lag al lekker te slapen toen ik zojuist terugkwam van de deelraadsvergadering. Oppas Wieteke was helemaal vol van vertedering terwijl zij vertelde hoe het thuis allemaal gegaan was en hoe blij de Ferman was met haar cadeautje voor zijn verjaardag.

Rita Verdonk was ook blij met haar cadeautje: de steun van een heleboel kiezers. Zij wilde zelfs de partijleiding van de VVD ter discussie stellen hoewel ook zij eerder juist voor Mark Rutte koos als fractievoorzitter én als partijleider. Een vreemde gang van zaken. Net als de dreigende uitzetting van de Turkse zusjes Sumeyra en Ceyda. Op voordracht van de huidige rector van mijn oude middelbare school, het Hervormd Lyceum West (HLW) bemiddelt de hoofdstedelijke burgemeester Job Cohen tussen hen en de VVD-bewindsvrouw. De vaste lezer kent mijn mening over mevrouw Verdonk.

U kent ook vast mijn mening over louche aannemers die liever geld verdienen dan zorgen dat mensen veilig en prettig kunnen wonen. In navolging van het beruchte Bos en Lommerplein blijkt nu ook een parkeergarage bij het Osdorpplein constructiefouten te bevatten en moest, samen met de aangrenzende woningen, worden ontruimd.

Ook de Rochdale One, een studenten-huisvestingsproject op een voormalig cruiseschip in Westerpark moest deels worden ontruimd. Er blijkt asbest in te zijn verwerkt. Een feit wat bij de vergunningenaanvraag door woningbedrijf Rochdale in 2004 stellig werd ontkend tegenover het stadsdeelbestuur. Bovendien laat de brandveiligheid zeer te wensen over (het brandalarm ging niet af toen er brand was aan boord!) en bleek het een broedplaats voor de legionella-bacterie. Het is niet altijd pret ende jolijt, het studentenleven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!