Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, oktober 04, 2006

Uitleggen


Uitleggen

Vanmorgen troffen wij de schoolhal aan geheel behangen met knuffeldieren en juffen en meester in de gangen en op de trappen gehuld in dierenmaskers en met een dierenboek in de hand. Een en ander in verband met het thema van de kinderboekenweek die vandaag begon: dieren.

De enige dieren die ik vandaag op het werk vond waren wat toeristen die zich gedroegen als bange muizen...;-)
Was net thuis toen ik werd uitgenodigd voor een praatje met en bij buurvrouw Angélique. Daarna met m'n zoon lekker gegeten, z'n lakens verwisseld en z'n matras omgedraaid. Hij ligt nu lekker te slapen nadat wij ook nog een aflevering Star Trek hebben gekeken.

Bij thuiskomst na het fractie-overleg gisteren trof ik een geheel slapende oppas en zoon. Dat wil zeggen: beiden lagen half te maffen en half The Matrix 2 te kijken. Heb mij dus maar in hun gezelschap geschaard en samen met hen de film uitgekeken om daarna samen met m'n zoon oppas Wieteke uit te zwaaien.

Nog ietwat slaperig belden wij vanmorgen dochterlief Eva om haar een fijne verjaardag te wenschen. Het schatje met het kuiltje in de wang is vandaag 6 jaar geworden. Wat een grote meid al, he? Bovendien is zij in staat om veel liefde te geven én te ontvangen. Zij is een geweldige remedie tegen een rotdag: kijk twee seconden in haar ogen en je weet dat het goedkomt met de wereld.

Dat het goedkomt met de wereld is niet te danken aan de gedachtengang van sommigen. Neem nu de Zorgverzekeraars Nederland. Nu inmiddels zo'n 150.000 Nederlanders meer dan een half jaar te laat zijn met het betalen van hun zorgpremies concludeert deze organisatie dat de premie blijkbaar te hoog is om te kunnen betalen. Daardoor dreigen de zorgverzekeraars in de schulden te komen. Om uit die schulden te komen vinden zij dat de premie voor volgend jaar dan maar met ongeveer 140 euro verhoogd moet worden. Begrijpt U die logica? Dan mag U het mij uitleggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!