Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, september 27, 2006

Wegrijden

Wegrijden

"Primer: what if it actually works" is de titel van het kijkschijfje dat ik voor vanavond heb gehuurd. Een enigszins rustig avondje want mijn zoon is op kamp. Vanmorgen vertrok hij voor een drie-daagse reis naar een jeugdherberg in Soest. Met zijn klas, de juf en de gymjuf. Hij verheugde zich vooral op het fenomeen "dropping"...

Terwijl Ferdinand vrijwillig in een kamp zit zit de 8-jarige Hui tegen zijn wil in kamp Zeist. Dat alles omdat zijn moeder weigert mee te werken aan haar uitzetting naar China, waar zij volgens haar advocaat niet terecht kan.. Terwijl haar zoontje hier is geboren heeft Rita Verdonk besloten dat dat zij terug moet naar China. Die Chinese mevrouw dus en niet Rita Verdonk...

Hoewel een meerderheid van de kamer vindt dat een onschuldig 8-jarig kind niet in een cel thuishoort is mevrouw Verdonk de mening toegedaan dat zij geen andere keus heeft dan de regels opgesteld tijdens de Concentie van Genève hier te negeren. Het zij zo: in een democratie beslist de meerderheid en de minister van Vreemdelingenzaken heeft besloten dat zij in haar eentje de meerderheid vormt. Zie je wel: democratie werkt!

Niet alleen democratie werkt maar ik ook. Nadat ik de Ferman gisteren op gesprek had laten gaan en naar school had gebracht besprak ik het een en ander in verband met de naderende kinderboekenweek om daarna aan het werk te gaan. Later op de dag bracht ik een paar gezellige uurtje door met Superfer waarna de oppas (oma!) kwam en ik met een gerust hart een bij vlagen hectische deelraadsvergadering kon bijwonen ("Soms zijn er negatieve dingen waar je niet blij mee bent."). Even na middernacht was ik thuis en na een beetje bijkletsen met m'n moeder kon ik dromenland opzoeken om vanmorgen vroeg uit de veren te gaan om samen met m'n moeder haar kleinzoon uit te zwaaien. Voor sommige kinderen betekent het schoolkamp-uitje de eerste keer een paar nachtjes weg van paps en mams. Toch wel een emotioneel moment hoor wanneer je de auto's met je kinderen erin luid toeterend door de straat ziet wegrijden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!