Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, september 11, 2006

War on error

War on error

9/11, 911, septembre 11, sept. 11th, september 11, 11 september, "the day the world changed forever",...

Natuurlijk moet je ervoor waken dat de sceptische blik niet ovesrlaat in paranoia en ook de verhalen lezen van mensen die de complottheoriën weerleggen

Ook voor 11 september waren er veel terreuraanslagen (hier te omschrijven als:"Gewelddadige aktie met als doel het (tijdelijk en/of plaatselijk) ontwrichten van de maatschappij) maar ja, toen ging het maar om Engelsen, Spanjaarden, Indonesiërs, Sri-lankanen, Turken, Koeweities, Toeristen, Russen, Afghanen, Ivorianen, Indiërs, etc...

Opeens ging het om Amerikanen en werd het een hot item. In ieder geval is er iets gebeurd wat in de geschiedenis van de planeet nog niet was voorgevallen:
Na een brand verspreid over enkele verdiepingen stort een volledige wolkenkrabber in. Drie maal op 1 dag. Da's uniek en zal mogelijk ook nooit meer voorkomen aangezien het natuurkundig onmogelijk schijnt te zijn.

Dezer dagen wordt er weer veel gesproken en geschreven over de dag dat twee vliegtuigen zich in de torens van het World Trace Centre boorden en zo, indirect, een einde maakten aan het leven van 2948 mensen. Hoewel sommige bronnen andere cijfers weergeven van het aantal dodelijke slachtoffers doet dat geen afbreuk aan het verlies van de nabestaanden. Laat ons ook de vluchten op het Pentagon en boven Pennsylvania niet vergeten. Ook de passagiers en bemanning van die vliegtuigen zijn slachtoffer van terreur.

Het zou voor hen ook fijn zijn wanneer de volledige werkelijkheid rond het gebeuren op 11 september 2001 aan het licht zou komen. Kan ik mij zo indenken.

Wanneer ik het vertaal naar een persoonlijk op mij gericht scenario zou omzetten krijg je ongeveer het volgende:

Een man (of vrouw natuurlijk!) gaat mijn geliefden te lijf en roept daarbij "Vive la France". Na zijn afschuwelijke daad overgiet hij zich met benzine en steekt een laatste sigaretje op...Op het hoopje as dat van hem overblijft ligt een paspoort. Dat zat in zijn binnenzak en hoewel zowel de man alsook zijn kleding compleet zijn vergaan is het paspoort nog vrijwel intact. Da's mooi want nu kan ik zien dat de man daadwerkelijk een Fransman was.

Bij de stadsgrens houdt ik iedereen tegen met een engszins Frans accent of uiterlijk. Voor de zekerheid alle anderen ook maar. De broer, zwager, vader en oom van de dader laat ik het land verlaten zonder hen te ondervragen over hoe hun familielid tot zijn daad is kunnen komen terwijl ik tegenover verslaggevers verklaar dat elk beetje informatie mij welkom is.

Uit zelfgedaan onderzoek blijkt dat de Fransman vrienden had die vrienden hebben die wel eens in Duitsland zijn geweest. Dat bewijst voor mij dat zij contacten hebben met de Duitse regering en ik besluit de wereld te vertellen dat Angela Merkel achter de aanslagen op mijn geliefden zit.

Italië, als zakenpartner van Duitsland, veroordeelt mijn acties waarop ik het bericht de wereld instuur dat als mensen nog langer spaghetti blijven eten zij blijkbaar tegen mij zijn en voortaan ook moeten worden beschouwd als moordenaar-in-spé.

Gelukkig heeft de bewakingscamera van een bank in de buurt alles op tape opgenomen. Uiteraard vraag ik de banden op en vertel ik iedereen dat daarop goed te zien is hoe een Fransman mijn geliefden wat aandoet, zichzelf in de fik steekt waarna een paspoort neerdwarrelt op zijn overblijfselen...

Daarbij blijf ik beweren dat elk stukje informatie van wezenlijk belang is en dat ik daarom de band niet vrij kan geven want die informatie is geheim.

Wanneer men beweert geen woord van mijn verhaal te geloven verwijt ik hen onmeelevend gedrag. Nog even en ook die mensen noem ik terroristen...;-(

Misschien wordt het tijd voor een "War on Error".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!