Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, september 30, 2006

Strijken

Strijken

Zonder een enkele geldige reden zijn burgers in Arnhem opgepakt door de Staatspolitie. Uitsluitend en alleen omdat zij geen Ausweis konden overleggen en niet wegens crimineel gedrag. Uit welke periode in de geschiedenis van de mensheid kennen wij die praktijken ook alweer?

Kunnen we niet gewoon terug naar de tijd van Stalin? In ieder geval gold identificatieplicht onder zijn bewind pas voor personen vanaf 16 jaar. Onder Balkenende is dat vanaf 14...:-(

Voorlopig hebben mijn kinderen die leeftijd nog niet bereikt. Daarom kan ik nog lekker kind zijn met de kinderen. Zo geschiedde het dat Eva naar een kijkschijfje van Brum Brum zat te kijken en haar broer buiten speelde met zijn vliegtuigje. Later hielp m'n dochter mij met het verzorgen van goudvis Suske en voetbalde Ferdinand in de binnentuin met een of ander kind. En een bal.

Vandaag kwamen Fer's verhalen los over het afgelopen schoolkamp. Verhalen over vriendschap, optredens, slaapgebrek, kussengevechten en de Bonte Avond. De dropping, waar enkele van de kinderen zich zo op verheugd hadden, blijkt pas volgend jaar te zijn. Da's nou jammer.

Terwijl broer en zus onderweg gingen naar de dag van morgen ging ik even langs bij de barbecue van buurman Dudo. Daar bleek ook een SP-partijgenoot bij aanwezig en uiteraard diverse buurvrouwen. Rekening houdend met mijn jaren besloot ik het feestje voortijdig te beëindigen om voor het slapengaan nog een potje te strijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!