Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, september 17, 2006

Evaluatie

Evaluatie

Vandaag eindelijk mezelf gezien in de reclame van Binck Bank. Vrijwel iedereen in m'n omgeving had al gezien hoe ik stond te staan naast een bijzonder lange meneer als onderdeel van een campagne van een grote landelijke belegger. Behalve ikzelf dus. Tot vandaag.

Vandaag kreeg ik ook een geweldige tip van buurvrouw Debbie: kaartjes kopen via de lastminute ticketshop op het Leidseplein. Niet alleen met buurvrouw Debbie zitten kletsen dit weekend maar ook met buurvrouw Hetty, buurman Vincent, buurvrouw Maartje (fijne hangmat!) en buurvrouw Swaantje. M'n moeder was gistereavond aanwezig bij een verlaat verjaarsetentje in de tuin. M'n dochter Eva liet haar zien wat zij en haar zusje Dayna voor mij hadden gemaakt: beiden hadden hun best gedaan op een heus schilderij. Dayna had voor mij geschilderd "Een huis met strepen en een zonnetje erbij. Een kleintje." Eva schilderde "Een schilderij met lucht en gras. Met vier zonnen erop. Eentje voor als het heel warm is, eentje wanneer het warm is, eentje gewoon koud en eentje bij heel koud weer. Want vier betekent geluk."

Goede vriend Erwin was mooi op tijd om ons te zien genieten van deze momenten van klein geluk terwijl een heuse Indian Summer was neergestreken in onze contreien. Dat het technisch gesproken geen Indian Summer mag heten doet voor mij niets ter zake. Het voelde zo en daar gaat het om.

Terwijl ik gisteren m'n administratie van twee weken verwerkte tijdens het genieten van het zonnetje, m'n kinderen, moeder, vriend en buren vond ik het vandaag tijd om de tuin onder handen te nemen. Het resultaat mag er zijn. Ferdinand heeft geholpen met een gat te graven, groot genoeg voor een vijver, net een maatje groter dan de vorige. Voor de planten, waaronder varens en hosta's, zijn goede plekken gevonden en er is een begin gemaakt met de aanleg van m'n zoon's eigen groentetuin.

Een produktieve dag, derhalve, die eindigde met het gezellig Star Trek kijken en strakjes op tijd naar bed gaan. Ongetwijfeld zullen m'n zoon en ik lekkerder slapen dan Paus Benedictus XVI die zich gedwongen voelde door hem geciteerde uitspraken betreffende de moslimgemeenschap te herroepen. Wellischt ingegeven door de moord op een Italiaanse non in Somalië, gepleegd door moslims, vermoedelijk naar aanleiding van de Paus' eerdere uitlatingen. Toegegeven, beledigd worden is niet fijn maar absoluut geen reden voor moord. Veel praktischer is het om iemand die jouzelf, een geliefde, danwel jouw favoriete onderwerp van verering beledigt stil te zwijgen. Effectiever ook. Wanneer mensen zien dat hun beledigingen geen effect sorteren is de lol er snel af.

Lol hadden dit weekend buspassagiers in Brabant. Dankzij vervoerder BBA hoefden zij niet voor een busritje te betalen wat resulteerde in een verdubbeling van het aantal passagiers. Dat betekent een heleboel mensen die niet met de trein, fiets of auto gingen. Wellicht ook een hoop mensen die anders waren thuisgebleven. Ben nu al benieuwd naar de evaluatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!