Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, september 14, 2006

Electronisch patiëntendossier

Electronisch patiëntendossier

Direkt vanuit m'n werk haalde ik m'n zoon van de opvang om met hem in een snackgelegenheid het avondeten te nuttigen. Niet ver ervandaan ligt het Jan P. van Blijdestijn schooltuinen-complex. Daar hield men vandaag open huis en aangezien Ferdinand daar elke dinsdag met zijn klasgenoten vertoeft mocht hij zelf een flesje kruidenazijn maken. Een leuk project dat kinderen spelenderwijs inzicht geeft in de giften der natuur. Voor mij was het ook een leuke en zelfs leerzame ervaring want niet alleen bracht het bezoek herinneringen aan mijn eigen schooltuintijd naar boven (ik zal meester Kooistra nooit vergeten!) maar ook leerde ik dat kalebassen extreme vormen kunnen aannemen en vaak zelfs zeer langwerpig zijn!

Thuis wachtte ons een verrassing: buurvrouw Hetty had onze tuin onder handen genomen en nadat wij haar uitgebreid hadden bedankt togen wij met nauwelijks verholen vreugde richting SP-kantoor voor het maandelijkse kerngroepoverleg. Tijdens de gehele avond heeft de Ferman zich voorbeeldig gedragen en dat strekt hem tot eer.

Het zou minister Bot tot eer strekken wanneer hij het niet bij loze woorden laat en eist dat Nederland als bondgenoot van de VS in vertrouwen wordt genomen, bijvoorbeeld op het gebied van terrorismebestrijding. Want waar heb je bondgenoten voor: om hun onvoorwaardelijke loyaliteit te eisen om ze vervolgens voor achterlijk te verslijten? Dacht't dus effe niet, he! In plaats van te zeggen dat hij de gang van zaken betreurt (op zich al een gewaagde uitspraak van Ben) zou hij bijvoorbeeld kunnen verklaren dat, wanneer hij als bondgenoot weer gepasseerd wordt, de Nederlandsche steun aan het JSF-project...sorry...Lockheed Martin F-35 Lightning II-project in te trekken. Of zelfs zo ver kunnen gaan om eenzijdig het embargo tegen Cuba op te heffen. Bijvoorbeeld. Maar ja, voor zo'n uitspraak heb je ruggegraat (ruggeNgraat?) nodig.

Ben benieuwd of het woningbouwbedrijf waarvan ik mijn woning betrek ook over ruggegraat beschikt want ik ben in een akkefietje verwikkeld met hen. Aanleiding is een gebarsten wastafel. Na een aantal inleidende mailtjes
stuurde ik deze: http://vragen.blogspot.com/2006/09/wastafel.html

Sommigen vinden dat ik overdrijf met het bestrijden van onrecht maar ik ben ervan overtuigd dat er wel degelijk wat bereikt kan worden. Al is het niet zonder de nodige frustraties. Kijk bijvoorbeeld naar Karin Spaink:
Internet Society Nederland (Isoc) heeft haar jaarlijkse prijs in de categorie "veiligheid en security" doen
toekomen aan Karin Spaink voor haar boek "Medische Geheimen, risico's van het electronisch patiëntendossier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!