Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, augustus 08, 2006

Vergissen

Vergissen

Googlewhack:
aubergine/tomaat rijstschotel

Na de privatisering zijn stroomstoringen aan de orde van de dag. Pas nog eentje in Zeeland en nu weer een stroomstoring in Brabant. Is hier sprake van slecht beheer of worden er terroristische aanslagen gepland om ons land plat te leggen en worden wij in het ongewisse gelaten om geen angst te scheppen? Natuurlijk dat eerste. Toch?

Wij hadden vanmorgen geen last van "een explosie in de verdeelkast", "een kabelbreuk", "een storing" of een "onbekende oorzaak" en daardoor kon Ferdinand zich bezighouden met zijn nieuwste verslaving: het spelen van het geweldige "paratroopers" op zijn laptop. De 30-plussers herinneren zich dit spel wellicht nog uit de tijd van de 286, toen de mensen achter Intel nog in de luiers rondkropen...

Wat betreft service naar de klant toe lopen veel bedrijven ook nog in de luiers rond. Neem nu het Cirque du Soleil. Wil ik netjes via de website kaartjes bestellen komt pas als allerlaatste stap de vraag met welke credicard ik wil betalen. Lekker handig. Alsof iedereen tegenwoordig een credicard heeft. Niet dus. Afijn, ik bellen met het informatienummer om door te geven dat het wellicht een idee is om bij het knopje "bestellen" op de site te vermelden dat dat uitsluitend mogelijk is voor creditcardhouders. Ook telefonisch reserveren is uitsluitend voorbehouden aan hen die bereid zijn woekerrentes te betalen op uitgaven gemaakt via de kredietkaart. De mevrouw aan de telefoon vertelde dat ik een redelijke kans maak op het bemachtigen van een kaartje wanneer ik op de avond zelf aan de kassa sta. Dan mag ik wél contant betalen. Heel aardig.

Ook aardig was het van Fer's vriendin en klasgenote Tylor om hem, samen met haar grote zus mee te nemen naar de film: Pirates of the Caribean: Dead man's Chest. Mijn vrije tijd werd gebruikt om een struik te snoeien, een aantal ramen te zemen, een boekenkast in te ruimen, m'n dochter iets na te brengen dat zij had vergeten, wat foto's digitaal te sorteren en een paar e-mails te versturen. Voor je het weet is je kind dan weer terug van zijn middagje weg en ga je over op papa-modus: even gezellig samen een beetje opruimen, een aflevering Star Trek kijken en pizza eten.

In Groningen zit men iets minder comfortabel aan het avondeten: daar diende zich een heuse aardbeving aan, veroorzaakt door de NAM, het lokale gaswinningsbedrijf. Ik meen mij te herinneren dat het bij wet verboden is moedwillig mensenlevens in gevaar te brengen maar ik zal mij wel vergissen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!