Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, juli 30, 2006

Zomerkamp

Zomerkamp

Ik dacht aan ons huidige rompkabinet en dacht daarbij terug aan mijn voorspelling van 31 mei 2005 waarin ik het volgende meldde:

De Franse regering legt zich neer bij de uitslag van het referendum en "luistert naar het volk".
De oplossing van dit probleem is net zo simpel als Berlusconi al eerder had bedacht: je heft eenvoudigweg de regering op om enkele dagen later een nieuwe te formeren die zich niet aan de belofte van de vorige regering hoeft te houden. Bovendien kun je op die manier een paar lastige personen uit het kabinet sodemieteren. En zo gaan ook Balkenende en de zijnen dat aanpakken. Let maar op.

Grappig, niet? Ook grappig dat ik U gisteren vertelde dat ik de telefoon zou uitschakelen teneinde te kunnen uitslapen. Welnu, ik kon dat niet over m'n hart verkrijgen om een heel simpele reden: ik heb kinderen en er kan altijd een noodgeval zijn. Inderdaad werd ik wakker gebeld met de vraag of ik lekker was uitgeslapen. Toen ik vertelde dat ik wakker was gebeld klonk het "Ja maar het is al kwart over tien". Mijn reaktie die bestond uit een gemompeld "Ja, nou en?" werd volledig genegeerd en de trivialiteiten werden gespuid. Wanneer er écht wat is ben ik ALTIJD bereikbaar. Desnoods zet ik m'n baan op het spel om iemand in nood bij te staan maar wanneer iemand mij wakker belt om iets te vertellen dat makkelijk op een ander tijdstip of zelf helemaal niet verteld had kunnen worden raak ik toch wel'ns lichtelijk geïrriteerd. Nadat ik weer was ingeslapen droomde ik dan ook scènes met daarin vooral veel grof geweld...

Ook vele automobilisten die zijn beboet door de Apeldoornse politie zouden graag resorteren tot grof geweld. De beveiligingscamera's namelijk die zijn geplaatst voor het toezicht houden op de openbare orde (en tegen terroristen, weet U nog?) blijken vooral gebruikt te worden om foutparkeerders te betrappen. Dat is in strijd met de wet. Dus tenzij de politie kan aantonen dat de foutparkeerders toestemming hadden verleend om de opgenomen beelden van hun persoon te gebruiken gaat de wet op de privacy voor en dienen alle bonnen te worden verscheurd.

Uit cijfers van de groothandel blijkt dat de meeste beveiligingscamera's nep zijn. Dat zijn dus die camera's die Uw en mijn veiligheid moeten garanderen. Camera's gericht op dameskledingboetieken, roltrappen, zwembad-pashokjes en parkeerplaatsen zijn niet nep. Wij worden dagelijks bespied. Bedenk dat elke camera geregistreerd moet staan en dat van elke camera moet worden aangeven dat-ie er is en aan staat. Echter, in zeker 70 procent van de gevallen is dat niet het geval. En, voelt U zich nu wat veiliger?

Wanneer m'n zoon en ik samen zijn voelen wij ons beiden veilig. Vandaag beleefden wij een typisch zondags dagje: wasje draaien, spulletjes inpakken voor een paar daagjes weg, genieten van de honkbal-finale Cuba-Nederland (met 6-0 achter en uiteindelijk winnen met 6-9!), filmpje kijken, broodje kipsateh eten, potje darten, lakens wisselen en zwabberen. Lekker rustig. Net als de afscheidsborrel van collega Elaine vanavond. Het ging om een korte termijn-planning dus kon helaas niet iedereen fysiek afscheid nemen van deze charmante Amsterdam Dungeon-collega van het eerste uur.

Wij waren nog maar net thuis toen buurvrouw Hetty kwam met wat tips voor het aanstaande zomerkamp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!