Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, juli 22, 2006

Engelstalige weblog

Engelstalige weblog

Met juffrouw Petra en haar man Gerard gingen Eva, Ferdinand en ik op pad naar de woning van juffrouw Anneke en haar man Gerard. Het weerzien met juffrouw Anneke, mijn vroegere kinderdagverblijf-leidster, geschiedde na bijna 35 jaar. Verreweg de meeste van mijn huidige collega's en veel leden van m'n vriendenkring waren nog niet geboren toen zij en ik elkaar voor het laatst zagen. Raar idee. Zij opende de deur, ik zag haar lach en ontdekte dat zij in wezen niet zo heel veel veranderd was. Natuurlijk droeg zij geen kapsel meer zoals de mode dat voorschreef in 1970 maar verder...Het weerzien was knotsgezellig!

Bij thuiskomst troffen wij twee hartvormige rode lollies in de brievenbus. Wie die daar ingestopt heeft is niet bekend. Maakt ook niet uit want wij waren mooi op tijd thuis voor het afscheidsfeestje van Dennis Bergkamp. Ondermeer helden als Rijkaard, Cruijff, Menzo en van Basten speelden mee in Dennis' afscheidswedstrijd die ging tussen zijn eerste grote liefde Ajax en zijn huidige liefde Arsenal. "Emo-voetbal" zou je het kunnen noemen...;-) In ieder geval waren er momenten waarop ik kippevel kreeg. Of is het nu kippenvel? Het gaat natuurlijk om een mogelijke tussen-n bij een woord met een biologische oorsprong, zoals bijvoorbeeld paardenbloem. Of is het nu toch paardebloem? Maar eigenlijk is kippevel een woord dat nagenoeg uitsluitend in overdrachtelijke zin wordt gebruikt. Wordt het anders gespeld dan wanneer "vel van de kip" wordt bedoeld?

Tijdens het voetbal-kijken hielden de kinders zich bezig met Harrie (hij staat in de oven!) en met het schrijven in elkaars vriendenboekje. Intussen schreef ik weer'ns een klein stukje voor m'n Engelstalige weblog.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Ta Mok

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!