Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, juli 29, 2006

Bookcrossing

Bookcrossing

Het was leuk om gisteren in het Honkbal- en softbalmuseum foto's te zien van collega Marlon "Chuba" Fluonia uit de tijd dat-ie nog haar had...;-) Hij maakte indertijd deel uit van het team dat namens Nederland deelnam aan de Olympische spelen van 1996. Jammer genoeg konden wij zo snel even geen foto's vinden van mijn vroegere gymjuf, Petra Goedkoop, die ruwweg tien jaar eerder Europees kampioen werd met het Nederlands Softbalteam.

De laatste tijd heb ik het met Ferdinand graag over "beroemde laatste woorden" in de zin van "Weet je zeker dat deze brug stevig genoeg is?" en "Geen probleem. Je kunt me vertrouwen. Ik doe dit al jaren." en "Volgens mij moet het kunnen" en "Dus dit pistool is niet geladen?". Steeds wanneer we er eentje verzinnen liggen we beiden in een deuk maar op een gegeven moment raakt de inpiratie op. Gelukkig is er het internet dat ons voorziet van juweeltjes als "Ze zouden zelfs geen olifant kunnen raken op deze afst..." van Generaal John Sedgwick, uitgesproken toen hij onvrijwillig de strijd opgaf tijdens de Amerikaanse burgeroorlog. Of deze dan van Stan Laurel: "Ik wilde dat ik nu aan het skiën was."(verpleegster:"O, skiet U dan zo graag?") "Nee, dat niet maar skiën is nog altijd beter dan waar ik nu mee bezig ben.". Megabites aan ruimte op het internet zijn gevuld met dit soort heerlijk gedachtegoed. Zoals hier, hier (speciaal voor fans van Live Action Roleplaying) en hier (meer in de stijl van m'n zoon. Niet vergeten naar beneden te scrollen!).

Hier is inmiddels alles rustig nadat wij genoten van de honkbalwedstrijd Nederland tegen Cuba, live via internet. De ongemeen spannende wedstrijd eindigde in een 11-10 overwinning voor het team uit Zuid-Amerika. Daarna nog een potje gedart waarna Ferdinand ging douchen en zich opmaakte voor de nacht. Hij lag net in bed toen Bas & Elsa een verrassingsbezoekje brachten aan ons stulpje en ik nog even lekker met hen heb gekletst. Eerder op de dag was ik met m'n zoon naar The House of Darts geweest om de meneer van de winkel op de hoogte te brengen van onze vorderingen ("Gooi maar even een dubbel 16" zei hij. Wat ik prompt deed!) om daarna te gaan eten bij m'n moeder. Thuisgekomen even de kast in elkaar gezet die wij onlangs bij haar thuis uit elkaar hadden gehaald en onze complete video- en DVD-collectie er in onder gebracht. Onderweg nog staan praten met ex-buurvrouw Angelique en een mede-deelraadslid.

Omdat wij de laatste tijd veel afstanden lopend hebben afgelegd kwamen we op een gegeven moment met een liedje om het onzelf makkelijk te maken; Een marsliedje dus. De Grootste Lol hebben we dan tijdens het lopen. De pijn in de voeten is dan verdwenen en de verzengende hitte vergeten. Tijdelijk dan maar toch, het werkt. Een aanrader en daarom komt hier de tekst:"1, 2 in de maat, anders wordt de juffrouw kwaad; 3, 4 veel plezier, strakjes in het speelkwartier; 5, 6 blaas de fluit want strakjes is de school weer uit." Wie verzint er iets voor ons op "7, 8" en 9, 10"? Of bestaat er al ergens een volledige tekst?

Van de tekst in het boek "Superman III" (boek nummer 8 van dit jaar) moet je je niet te veel aantrekken. Hoewel de inhoud vermakelijk is is de schrijfstijl ongeveer die van een Nederlandse brugklasser. De vele inconsistenties en de bezuinigingen op het inhuren van een gediplomeerd vertaler dragen niet bij aan de leesvreugde. Toch is het een geestig boek en gaat-ie verder de wereld rond via Bookcrossing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!