Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, juli 16, 2006

Afkeuren

Afkeuren

Oei! Lastige keus...op zaterdag 22 juli kan er worden gekozen tussen enerzijds de il/legal party op het Paviljoen aan het IJ of anderzijds het meehelpen met het breken van het wereldrecord Timewarp-dansen op het Londense Trafalgar Square. Eerder op de dag ga ik sowieso bij m'n vroegere kleuterjuf langs...:-))

Op het einde van de werkdag ging ik bij m'n moeder langs om m'n zoon daar op te halen waarna wij langsgingen bij de videotheek om vanaf daar met zo'n twintig kilo aan videobanden naar huis te gaan...

Bij een medewerker van de GGD is ook iemand langsgeweest...
>>De medewerker stond met zijn auto voor een verkeerslicht te wachten toen plotseling iemand de kofferbak opentrok en een tas meenam, met daarin het onderdeel van de rapportage.<<

Het gaat hier om een deel van de rapportage betreffende de Schipholbrand. Een vreemd verhaal en zeer waarschijnlijk vals. Er zijn namelijk geen dieven die plotseling de straat oprennen op een willekeurige achterkant van een auto af waarvan de kofferbak "toevallig" niet op slot blijkt te zitten, die kofferbak opentrekken en er een greep in doen en "toevallig" een tas aantreffen met daarin "toevallig" gevoelige informatie. Onzin dus. Gewoon meer een mooi verhaaltje waarmee de nietsvermoedende burger in slaap wordt gesust.

In Haifa slaapt men niet zo rustig. De stad wordt bestookt met bommen en granaten. Of het bombarderen van de stad al dan niet terecht is laat ik hier niet in het midden. Natuurlijk is het bestoken van een stad onterecht! Vergelijk het maar met bijvoorbeeld dat iemand je kind wat aandoet. Heb je daarmee automatisch het recht om andermans kind wat aan te doen, laat staan een bus vol schoolkinderen die niets met het incident te maken hebben op te blazen? Natuurlijk niet! Goed, ik ben enigszins persoonlijk betrokken omdat ik iemand die mij dierbaar is in de betreffende stad heb wonen maar ook zonder haar bestaan zou ik oorlog afkeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!