Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, mei 08, 2006

Ding

Ding

Boek nummer vijf van dit jaar is uit waarmee ik aardig op schema lig van het beoogde aantal van 12 gelezen boeken dit jaar. Het gaat hier om het Bruna SF-Jaarboek "Ganymedes 3", een redelijk licht verteerbare Science Fiction-verhalenbundel.

Iets minder licht verteerbaar is de informatie op de site http://www.politix.nl/
Daarop staan de wetsvoorstellen gedaan in de Tweede Kamer met daarbij het stemgedrag van de verschillende partijen. Zo kan iedereen zien of de partij van zijn/haar keuze zich écht aan de eigen verkiezingsbeloftes houdt of dat het slegs bij mooie woorden blijft. Nuttig.

Net als zeggen dat je Guantanamo Bay dicht wilt hebben wanneer je George Junior bent en verlies lijdt in de populariteits-metingen. Je haast je natuurlijk te zeggen dat jij daar niet over gaat maar Alberto Gonzales, je minister van Justitie.

Over minister van Justite gesproken; kent U deze grap (nog/al) ?
(In het Engels is-ie leuker) The foreign ministers of Luxembourg and the United States have a conversation and soon they start to brag..."Our military has the finest tanks in the world" according to the American. "Perhaps, but at least all our tanks are paid for in full. We don't own any country any money" states the Luxembourg minister and he continues..."And you should see our marine-force! Our ships are the fastest you'll find anywhere!"-"Excuse me", the American says, "Ships? But there is no sea anywhere near your country!?"-"Well", the guy from Luxembourg replies, "That may be so but you have a Ministry of Justice, don't you?"

Je moet er eventjes bij nadenken maar dan is-ie ook eigenlijk wel hilarisch. Vind ik.

Ik vind ook dat Nederland (en eigenlijk den gehele wereldbevolking) zich meer moet richten op het gebruik van duurzame energie, zoals wind, water, schone kernenergie, mest en zon. Tweehonderd deskundigen, verenigd in de Task force Energietransitie zijn het met mij eens. Alleen krijgen de leden van deze gemeenschap van mensen uit het bedrijfsleven, overheid en wetenschap een stuk meer betaald dan ik om met exact dezelfde -niet meer dan logische- verklaring te komen. De voorzitter van dit cluppie is Ingenieur Rein Willems, President-Directeur van Shell Nederland. U weet wel, dat bedrijfje dat onlangs dankzij minister Ben Bot een Kazachstaanse olieconcessie heeft bemachtigd. Bespeuren wij hier tegenstellingen en belangenverstrengeling? Natuurlijk niet! De meneer in kwestie is volledig onpartijdig en niemand uit de Nederlandse overheid of uit bedrijfskringen is corrupt. Echt niet, hoor! Zij krijgen ervoor betaald om te beweren dat hun eigen bedrijf of dat van hun famielid of vriendje écht de allerbeste is voor de klus en worden daarbij betaald door beide partijen. Zo is men binnen de taskforce ("taakgroep" is mooi Nederlands maar wie ben ik?) bezig met het opstellen van een portfolio van projecten en mag U raden welk Nederlands bedrijf daar het vaakst met naam en toenaam in zal worden genoemd. Ik jaloers? Hoe komt U erbij? Ergens doe ik toch iets verkeerd...

Zo moet ik ook weer wat meer op m'n gezondheid letten want liggen rillen onder de dekens terwijl er eigenlijk een hoop gedaan dient te worden op het gebied van werk, politiek, huis- en tuinonderhoud en opvoeding is niet helemaal mijn ding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!