Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, april 09, 2006

Verheugen

Verheugen

Amerika heeft niet het alleenrecht op het uitvoeren van preventieve aanvallen, aldus de Noord-Koreaanse minister van Defensie Kim Il-Chol. Zo. Ik ben benieuwd hoe de Amerikanen daar op reageren. Ik vermoed met geweld. Zo dom zijn ze dan ook wel weer.

Ook Britse opvoedkundigen zijn dom. Dat blijkt uit onderzoek door mij uitgevoerd. Ik baseer mij op door henzelf uitgevoerd onderzoek waaruit zou blijken dat de Fisher Price iTod, een MP3-speler voor kleuters, schadelijk zou zijn voor de ontwikkeling van kleuters. Door het teveel luisteren naar muziek zouden zij zich afsluiten van de buitenwereld en geen sociale eigenschappen ontwikkelen. Volgens mij zijn de onderzoekers zélf al een tijdje afgesloten van de buitenwereld want al sinds het bestaan van de mensheid luisteren kleuters naar muziek. Ging het niet om het fluiten der vogels of het zingen van papa en mama danwel om het luisteren naar radio, grammofoon, cassettespeler (zelfs een speciaal voor kleuters gemaakte uitvoering!) of MTV. Een onzinnige bewering dus. Zode van het belastinggeld dat in het onderzoek gestoken is. Misschien wordt het tijd dat de belastingbetaler zelf bepaalt naar welke zaken onderzoek wordt verricht. Volgens mij scheelt dat miljarden euri op jaarbasis.

Sommige onderzoekers weigeren onderzoek te doen. Zo wordt bij elke aanslag na 11 september 2001de schuldvraag gelegd bij Al Qaïda. Vaak ten onrechte. Neem de aanslagen in Londen van 7 juli 2005: écht onderzoek wijst uit dat de mannen die die aanslagen pleegden op geen enkele wijze zijn gerelateerd aan de populairste terreurorganisatie ter wereld. Alsof het trouwens voor de slachtoffers uitmaakt wie er achter de explosies zat. Als een bom "BOEM" doet, doet een bom "BOEM". Het explosief zal zich weinig aantrekken van de identiteit van de schepper (en dat laatste mag U in twee betekenissen opvatten.)

Ik voel me al een beetje alsof ik in een explosie heb gezeten. Emotioneel en lichamelijk zit ik er inmiddels aardig doorheen. M'n werk en m'n zoon houden mij aardig op de been. Om nog maar te zwijgen van de vele steunbetuigingen die ons heden ten dage ten deel vallen. Vandaag maakte collega Elaine het mogelijk dat Ferd en ik wat eerder van het werk wegkonden zodat wij redelijk op tijd in het ziekenhuis waren om mijn moeder morele steun te verlenen. Daarna door naar haar huis voor de plantjes en het opwinden van de klok en dergelijke zaken meer. Even bij de buurman langs om het laatste nieuws door te geven en hem wat restjes uit m'n moeders koelkast te overhandigen. Vervolgens bij de buurvrouw langs met Fer's jas opdat haar zoon die kan repareren en naar huis om daar om half tien aan te komen...

Leuk op het werk was het om Ferdinand te zien samenwerken met ondermeer collega's Tim en Kirsten. Hij heeft zich goed geamuseerd. Een extraatje voor mij was de komst van vriendin Agnes naar de Dungeon, die daar een afspraak op kantoor had.

Straks even onder de douche en dan heerlijk slapen. Ik kan mij daar intens op verheugen!

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Gerard Reve.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!